gunillasbusfamilj

Alla inlägg under maj 2010

Av Gunilla Zellman - 25 maj 2010 20:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gunilla Zellman - 17 maj 2010 18:28

Så där ja, nästa vecka går man på sina 2 veckors semester som man ska ha innan bebisen är beräknad. vilket innebär att jag har 7 arbetsdagar kvar att utföra. Det känns riktigt bra. Ser faktiskt fram emot att få gå hemma de 2 veckorna. Sen vet man aldrig vad som händer om jag kommer att gå över i tid eller vad. Det värsta hade ju varit om jag måste gå över 3 veckor som man kan göra idag. *suck* Men jag hoppas jag kommer någon enstaka dag innan beräknat. *haha* Även om jag skulle vilja få den på dagen, eftersom hämnden är ljuv. Eller hur Veronica?! =) Bebisen mår annars väldigt bra. Jag har bra blodtryck 134/79, fosterljudet låg på 148. Så det ligger där det ska. =)


Frågade barnmorskan iddag om jag behövde oroa mig för någon jättebebis men hon trodde inte det, eftersom magen min pekar rakt fram bara. Vilket kändes väldigt bra. =)


Nu i helgen som var så var vi uppe och hälsade på Camilla, Niclas, Vilma, Mysan och musse. Det var mysigt. Fick mysa lite med Vilma. Trodde inte hon skulle vara så liten som hon var. Så jag blev lite paff. *hehe* Fredrik fick övningsköra barnvagn när vi var ute och gick. Vilket innebar att Camilla och Niclas fick tid för sig själva och gick och höll i handen med mera. Dem tyckte det var skönt. och fredrik var helt lycklig som fick köra barnvagn. *skrattar*


I veckan är det andra föräldraträffen utav 3. Denna gången ska det handla om amning och lite sånt. Det är faktiskt bra att gå den där föräldraträffsgruppen. Även om man hör mycket från folk som har erfarenhet så kan man bilda sig en egen uppfattning med hjälp av rätt fakta om man säger så. =) Happ det var nog allt. Ha det super duper!

Av Gunilla Zellman - 11 maj 2010 20:23

Jaha... så var snart denna veckan gjord. Jobbar bara i morgon också sen ska jag ha helg vilket är helt underbart. =) I helgen var vi ute i stugan och kollade läget och hjälpte mor och far att plocka lite löv. eller fredrik gjorde det jag hjälpte lite till med att hålla i påsar. =) Sen for vi till väla och hämtade ut våran underbart fina vagn. Är helt super duper nöjd med vagnen. =)


 Våran super fina vagn. =)


Fredrik har fått ont i magen igen. *suck* har det oftare och oftare säger jag bara och vet inte om han har lite sympativärkar. *haha* Försöker få honom att gå till läkare men han vill inte riktigt. Kan jag ha smittat av mig på honom? jag tycker ju inte helle rom att gå till läkaren. Går bara när jag har som allra värst ont. Annars kämpar jag på som en liten gnu. =)


Graviditeten går framåt. Här har ni min mage nu. Vilket är 35+5 veckor. Mitt SF-mått låg på 35 cm förra veckan vilket är LÅÅÅÅÅNgt över kurvan. vilket innebär en JÄVLIGT STOR BEBIS! Så ska jag vara ärlig vill jag inte längre föda. Men har sammandragningar i mängder och ungefär 1 gång om dagen har jag mensvärk. Så jag hoppas jag får tidigare än beräknat då kanske jag bara får en 4kg:s bebis.....

Men va sjutton det får man väl inte. Aldrig har ju något man har önskat sig slått in så.


  


Så där ja nu har man beklagat sig lite till. =) När det gäller husköp så ja jag vet inte om det blir av eller ej. orkar inte kolla längre. Skiter i vilket. Så syrran till jul får du allt ta och bo någon annanstans för jag vet att du inte vill bo här när ni nu blivit fler och vi blir fler. =)


Ha det super duper allihop. =) kram

Av Gunilla Zellman - 6 maj 2010 20:48

Idag har jag och fredrik varit på första föräldraträffen. Det var 7 par som ingick i gruppen. Vi var inte ensamma om att få i juni men det var inte så många som skulle ha då. Mest i juli som jag uppfatta det. Det var intressant det handlade om förlossningen och hur den gick till och vilka medel man kan ta för att få en så lindrig förlossning som möjligt om man nu önskar det. =) Det var mycket information och ta in på direkten. Jag har också köpt en babysitter till vår buse.

Den här blev det:

  


Imorgon är det fredag och det innebär UNDERBAR helg! Nästa vecka jobbar man bara 3 dagar helt underbart säger jag bara. =)

Av Gunilla Zellman - 3 maj 2010 16:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gunilla Zellman - 1 maj 2010 19:24

Idag har jag och fredrik varit uppe hos farmor och farfar. Det var skoj och få prata med dem. Pappas kusin Eva var där också och fredrik fick veta att Staffan våran nästkusin jobbade där han jobbade. Men han kunde inte komma underfund med vem staffan var. Så Mor läser du detta så visa fredrik nästa gång vem staffan är. =)


Annars har vi inte gjort så himla mycket. I går var det fredag och då kom ju Markus som vanligt och åt med oss, sen gick han hem för han skulle raida i WOW.


Nu har man bara 3,5 vecka kvar att jobba. Det är väldigt tungt nu och det känns när den lill* rör sig i magen. Den tycker nog det är väldigt trångt men det bryr inte den sig om utan kör på som vanligt. *haha* Jag jobbar vidare med babyfilten men jag säger bara vilken tid det tar. men nu börjar jag i alla fall se resultat. =) Japp det var allt. Tingeling. =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards