gunillasbusfamilj

Alla inlägg under augusti 2010

Av Gunilla Zellman - 31 augusti 2010 21:37

Jaha så har man varit på efterkontroll hos bm. Men jag hann ju inte få igång så pass mycket värkarbete när jag skulle förlösa att jag hade börjat öppna mig ens. Sen bad hon om ursäkt för att hon missat att elvira inte låg rätt. Kan säga att hon blev lite skrajsen när hon insåg att hon hade missat ett sätesfall. HOn sa dessutom att om jag skulle ha fler så skulle jag se till ohc få ultraljud då i v.36 för att kolla så att nästa barn låg rätt. Och det vill jag lova er att det lär jag definitivt göra för jag vill ju få lov och föda normalt en gång. Men mer än 2 barn ska jag inte ha ialla fall. så ett barn till blir det bara. =) Så får man den där familjen man alltid önskade att man själv var. Men skulle det andra barnet bli tvillingar så okej då... =)


elvira var inte med på efterkontrollen utan hon var hos Gun Ekenskog elviras plastmormor. =) Det gick jätte bra och det brukar det göra när vi lämnar till mamma och pappa också så jag är verkligen inte orolig och lämna bort henne. Snällare unge får man leta efter och så tycker hon detär så roligt att kolla och studera allt nytt. =)


När det gäller elvira har hon kommit underfund med att man ska sparka på leksakerna vi har på babysittern ser jätte roligt ut men hon satsar verkligen. =) Har tagit kort på det men kan inte lägga in det nu för fredriksdator är stängd för dagen eftersom elvira sover i det rummet. jag sitter på min bärbara nämligen.


Imorgon onsdag ska jag, elvira, veronica och zackarias iväg till världens nyaste ikea. Det ska bli skitroligt. =)


jaja nu ska jag se klart time out sen ska jga göra mig redo för att gå upp redan typ 2 för att mata elvira....

Av Gunilla Zellman - 29 augusti 2010 15:36

Så nu har elvira fått sin första förkylning tack vare mig. *suck* Så hon sover mer än vad hon brukar göra. Fast än så länge sover hon gott även på natten. Hoppas hon hinner bli frisk tills nästa vecka när vi ska åka tåg upp till millisen och compani. Hon har sovit idag mängder med sömn och det är ju inte så konstigt när hon är förkyld....


annars har det inte hänt så värst mycket mer än att jag också blivit förkyld och så har jag sprungit orientering 2 gånger. en gång i onsdags och sen var jag braka förkyld dagen efter. Så jag tror att elvira har nog sin värsta dag idag för den bröt ut i går kväll på henne..... sen gick jag runt på 4-klubbs idag söndag. Det var riktigt skoj. tror jag följer med mamma och pappa nån gång med elvira sen och tar en öppen bana med henne i bärselen om det inte går med vagnen förstås senare i höst. =) Kanske rent av tar henne på advents ol:n. =)


i denna veckan ska vi väga och mäta henne och så ska jag på efterkontroll och berätt att hon låg sätes,......... vilket jag tycker är grymt irriterande att man inte kunde upptäcka innan så dem hann vända henne och jag kunde föda normalt... =(


jo om elvira är hyfsat pigg ska jag och veronica och zack dra till öppningen av IKEA på onsdag. =) Det ska bli skoj i så fall.


lite bilder vill ni väl ha antar jag. Hade ett klipp där elvira badar men vill inte lägga ut det på youtube så det kan jag inte lägga in här sorry...


Klippet blev väldigt mörkt bara så ni vet.


Det är väääldigt tråkigt och sitta och titta vid datorn med pappa...


  

Så här glad är jag när jag vaknar säger Elvira.




Av Gunilla Zellman - 18 augusti 2010 15:58

Jaha så nu har vi också varit på bvc och vägt och mätt oss. Även varit på 2 månaders kontroll. Hon väger nu 4940g och är 58cm lång. enligt Beräkningar ska hon bli till sist 166cm lång så jag blir kortast i denna familjen. *haha*


Annars så utvecklas hon som hon ska hon skrattar och är glad och pratar när hon känner för det eller ja ni vet hur dem låter innan dem börjar jollra ordentligt. HOn snackar alltid en massa när hon ligger i sitt babygym och grejar. Vi har även märkt att hennes skrik har ändrats... det är inte lika bebisaktigt längre. och hon har en vilja som heter duga. *skrattar* Men det är klart med 2 envisa föräldrar så vore det väl sjutton om hon inte skulle bli envis. *asg* Tack vare hennes envishet så rullar hon från mage till rygg men även från rygg till sida. =)


Annars ska jag försöka ta mig runt på 4-klubbs om 2 helger. Det ska bli skoj, längtar att få ut och springa en runda igen. Är ute och går så mycket som möjligt. Möter fredrik varje dag när han slutar jobbet. Riktigt skoj faktiskt. Och vill hon inte sova ellerl titta ivagnen så tar jag bärselen med mig och sätter henne iden och räkna med att hon är nöjd då. *skrattar*


Oh just det den 8 september ska jag och Elvira ut på äventyr som heter duga vi ska åka tåg till Camilla, Niclas, Vilma, Mysan och Musse några dagar innan fredrik och kompani kommer upp för att gå på Vilmas dop. Och hur vi ska göra med det har jag ingen aning. Har ingen panik men vill fira henne på något sätt ialla fall. Får se hur vi gör. =)


nej här kommer lite bilder som vanligt. =)


          

Av Gunilla Zellman - 11 augusti 2010 12:45

Nu har vi varit där. Några spöken kände inte jag heller. men man fick inte gå upp på vinden av säkerhetsskäl. bräderna var väl för dåliga eller nåt. Annars tyckte jag det var mysigt... Det var riktigt skoj. Kommer sakna linus nu när han åker upp igen. Får se till och åka upp i vinter och hälsa på honom. =)


Här kommer lite bilder. =)

                                        


Sen var vi ju i lördags och hälsade på Ola och linda. Jag lyckades ta kort då också börjar bli bättre på att komma ihåg kameran. =)


    


OCh till sist kommer det elvira kort. Ett där och skrattar och ett videoklipp.


 


   

Av Gunilla Zellman - 8 augusti 2010 20:04

Jaha såg att syrran lagt in ett inlägg då får väl jag också göra det. =)

Här händer det inte värst mycket heller. Vi var och hälsade på Linda och Ola i går (lördag) och Titti, Janne, Malin och Philip i fredags. Fast då var det bara jag och elvira. Hela familjen hos Linda. 


Annars tycker väl bvc sköterskan att elvira inte går upp så mycket som hon vill att hon ska hon är väl rädd att hon inte får i sig tillräckligt med mat eller nåt. Så nu har vi börjat ge henne 1 mål till på dagen. så i stället för 4 mål på dygnet så får hon 5  vilket resulterar i att hon är kopiöst hård i magen igen.... *suck* Men vi kör vidare med sempers magdroppar.... =) Hon vägde förra veckan 4560g och var 56cm lång.


Sen tycker det är skoj att ligga i sitt babygym ialla fall och hon tycker vädret börjar bli bättre också svalare. Det tycker hon om. =) Har lyckats filma henne men det har jag inte lagt in på datorn än. Det får bli nästa gång. =9


Imorgon ska vi till glimmingehus med Linus och titta där har jag aldrig varit så dte ska bli skoj. =) Nej nu ska jag avrunda och avlösa fredrik.


peace out




Av Gunilla Zellman - 2 augusti 2010 15:04

Okej så idag ringde logopeden från Helsingborg och meddelade att vi kommmer att åka in där när hon är ca.6 månader för att kolla så hennes joller är som det ska. plus att hon ska ju ner till Malmö då i den tiden också och få reda på när hennes operation kommer att ske. Allt på en gång. Dem sa också att hon ska börja att smakportioner precis som alla andra barn alltså vid 4 månaders ålder. Ja det var nog allt. tänkte bara så ni får veta om jag glömmer att meddela någon. =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards