gunillasbusfamilj

Alla inlägg under oktober 2010

Av Gunilla Zellman - 29 oktober 2010 12:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gunilla Zellman - 26 oktober 2010 18:41

Hihihi idag kom elvira underfund med hur man vänder sig från rygg till mage. Hon har länge legat på sidan men inte kommit vidare. Men idag kom hon underfund med det hela. =) Hihi det var så härligt att se. Kan bli så stolt som förälder när hon gör såna framsteg eller vad? *ler överlyckligt*

Av Gunilla Zellman - 25 oktober 2010 18:23

Usch idag så har elvira för första gången fått ett sår i munnen. Hon ska ju stoppa allt i munnen den galningen så hon stod och sög på babygymmet fredrik var där med henne och då får han syn helt plötsligt att det är blod på gymmet. Panik får man herre jissaness det är ju inte klokt vad rädd jag blev. Men Hon har nog bara skrapat lite i gommen det är nog inte farligare än så hoppas vi. Vi kommer hålla ett öga på det hela. Så nu så är det bort med alla farliga grejor som gäller..... visserligen har det gällt ett bra tag.


Annars håller hon på och lära sig och snurra runt men än så länge kommer hon bara på sidan men det har hon blivit riktigt bra på. Så det säger väl bara vips så är hon runt på magen. =)


Åååhhh just det det kom ju snö här nere också. Fast det lade sig aldrig men det kom snö. =) HIhi minns när jag ringde till Fredrik när vi precis hade fått kontakt den hösten och sa att det snöade här nere i skåne då sa han bara: Jaha... Det var ju inget för honom men jag ÄLSKAR ju snö. Vilket han har fått lära sig efteråt. *skrattar*


Lite Kort kanske!


                    

Av Gunilla Zellman - 21 oktober 2010 12:14

Ja nu märks det att vintern är på ingång. Fredrik sa i går att han inte hade något att se fram emot längre vilket kändes lite trist. Men senare när han hade gått och lagt så satte jag mig och fick ett ryck jag skrev mängder med grejor som han hade framför sig och i morse innan han drog till jobbet sa han tack för lappen med ett leende. Tror faktiskt den hjälpte. 


Jag har börjat bli rastlös kan ni tänka er det???? *asg* jo då rastlös i mängder. Vill hitta på massa saker hela tiden. Så idag hade jag planen först att ajg skulle dra upp till farmor och farfar men ångrade mig och drog upp till jobbet en sväng i stället vilket blev lagom för elvira för hon blev såååå himla trött så nu sover hon gott ute i vagnen. 


Förresten så var vi och vägde och mätte henne i tisdags vilket jag inte skrivit om hon är nu 63cm lång och vägde 5960g. Lång som en speta minsann. =)


smakportioner kommer vi inte att ge henne förrän hon är 6 mån. men det har jag nog redan skrivit eftersom det kommer att gå upp i näsan vilket innebär en sur elvira för att hon inte får ut maten... så det väntar vi med.


nej det va rnog allt ha det super. kram

Av Gunilla Zellman - 18 oktober 2010 18:26

Jaha så har jag nog lyckats igen. Fredriks dator har nu åter igen lagt av. Den startar men varken skärm eller tagentbord går igång. Så vad som är fel denna gången har vi ingen aning om. Så återigen har alla kort och allt försvunnit.


Annars då jo, när det gäller att start med smakportioner till elvira kommer vi att lugna oss med det eftersom hon kommer att få upp allt i näsan för att sedan få nysa nysa nysa nysa för att få ut maten. Alltså inte roligt överhuvudtaget.

Däremot kommer hon få smaka på gurka och andra saker som inte går så lätt sönder för henne att tugga. så slipper vi att hon blir arg och irriterad över att maten går upp där.


HOn blir riktigt förbannad bara när hon kräker och det går upp i näsan. Inte skoj inte...


Nej nu ska jag roa min lilla busiga dotter. ha det super Åh just det kommer inte att köra skype så länge hans dator ligger nere tyvärr. inte msn heller.



Av Gunilla Zellman - 15 oktober 2010 12:20

Okej så nu kommer det var beredda! Dopet är i fara!!!!!

Pga att fredrik har dragit hem maginflensan. Förhoppningsvis har jag gett elvira så pass starkt immunförsvar att hon inte smittats och att jag har immunförsvar så att jag inte heller blir drabbad. Men bakterierna kan leva kvar i 3 veckor. Så det återstår om det blir dop överhuvudtaget. trist men sant. Men blir det inget så hör vi av oss till er allihopa det lovar jag. =)


nehe lite kort kanske! =)


                        

Av Gunilla Zellman - 13 oktober 2010 13:45

Så där ja då har vi fått datum nu när vi ska kolla hennes höft den 22 november och när vi ska ner till malmö och kolla hennes gomspalt och få operationsdatum... Det är lite läskigt men det ska vi nog klara. HÖften ska jag och elvira själva åka iväg och få kollat. Det känner jag inte är så hmila läskigt. Men gompspalten är dock lite värre. Så fredrik har sagt till sin chef att 6 december ska han vara ledig. Ja vi får väl se hur det går. men det går säkert bra det betvivlar jag inte på. Jag hoppas bara jag kan vara stark nog och inte göra henne orolig inför operationen. Men men den dagen den sorgen.


ja dte var allt. =)

Av Gunilla Zellman - 10 oktober 2010 11:02

I går var jag och en kompis till mig på Alternativ hälsomässa i helsingborg. Ja det är den mässan som linda och jag gick på innan men det gör vi inte längre, tyvärr. =( men men har ju en ny mässpolare. =) i alla fall så hade jag beståämt mig för att gå på en storseans tänkte att kanske skulle man få ett meddelande från andra sidan. Första seansen vi stapplade in på var så full att det var ju totalt hopplöst. så vi väntade en timme och gick på nästa. Vi var bara 7 stycken på den så alla fick meddelande. Så jag fick kontakt med den här damen som jag fått veta innan för några år sen fanns med mig. hade totalt glömt bort henne men när seans damen pratade om henne började jag minnas om henne igen. Frågade sen mamma vem detta kunde vara och vi kom fram till att det var mammas Farmor Bengta hette hon... Ja jag vet det är lite lustigt namn. =) Men vad skoj att få veta att människan hade funnits i våran släkt. Jag hade fått veta att hon kunde gå ut i trädgården i bara finkläderna och smutsa ner sig hon brydde sig inte alls om det. och frågade mamma om hon var en sådan människa och det sa mamma att det kunde hon tänka sig att hon var. Så ja har nog hittat henne nu. =) Det finns kort på henne som mamma ska få av sin kusin det ska bli himla roligt och se om det blir en person man känner igen. =) jaja det var bara det jag ville berätta om.


Jag gjorde en konstig grej också där jag ritade en cirkel och fick sen fkylla den med vad jag ville. vilket slutade i att jag insåg att ja men det vet ini redan att ajg saknar och längtar efter alla mina kälra syskon. Att det betyder så mycket för mgi att jag får träffa er så ofta som jag kan. Så sorry linda att jag itne kom på guns mässa i går. =)  


Fredrik hade elvira hela dagen i går och kan säga som så att det tog 1 timme och 15 minuter för mig att få henne i säng i går. Det var inte lätt. Tror en viss dam hade saknat sin mamma. =) det är första gången jag har upplevt det. =) Och fredrik han stupade i sängen redan halv 9 på kvällen snacka om att vara slutkörd. =)


jaha det var nog allt. =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards