gunillasbusfamilj

Alla inlägg under januari 2011

Av Gunilla Zellman - 28 januari 2011 08:54

Varför finns det alltid folk inom föreningarna som vill Elitsatsa och enbart det. varför kan man inte få lov och bara ha roligt. Träna för att det är roligt, Tävla för att det är roligt! Alltså jag hade lätt betalat själv alla anmälningsavgifter jag hade sprungit om det hade varit så att jag hade fått lov och tävla för att jag tycker det är roligt! Älskar gemenskap men allvarligt nu går det bara utför! vi hade en ungdom som nu bytar klubb. Då är det helt plöstligt så n ENORM panik i hela klubben och nej vi måste se till och börja elitsatsa hör ni det! va f-n har vi in som kan elitsatsa är det väl för f-n inte det som vi ska ta och göra! man byter klubb för att få lov och springa och ha skoj! ja allvarligt talat! jag hoppar nog av orienteringspåret helt i år! ska jag tävla kommer jag att tävla klubblös. Eller får jag finna en klubb där jag får lov och hitta på sånt som jag vill och slipper och ha en massa kommittéer och sådant. Som sagt Adjös med allt som heter orienteringsverksamhet. tänker inte ens låta elvira börja orientera om det ska vara på detta viset!


När jag satt på årsmötet i går så hade jag och en klubbkompis funderingar på att starta en förening där man just ha enbart skoj! man tränar för att man vill och inte måste man tävlar för att man ivll och inte för att måan måste! känner ma natt man arrangera nåt så gör man det för aatt man vill och inte måste ja ni förstår hur jag tänker. Målet me den klubben skulle varit i så fall eller jag menar mottot! vi gör det för vi tycker det är roligt! vi gör inte det fför att vi måste! Förstår att alla våra ungdomar byter klubb det hade jag också gjort och har enorma funderingar på att ta en klubb långt upp i norrland!


mvh en fundersam gunilla!

Av Gunilla Zellman - 25 januari 2011 15:13

Så där ja nu har vi varit vägt och mätt elvira igen och hon väger nu 7360g. HOn har gått upp nästan 500g på 2 veckor! så det känns jäääättte bra! =) Nu ligger hon på sin vanliga linje igen. =) Ja och så har hon växt en halv cm till hon är 68 cm lång nu. Och så har hon sin andra tand på gång nu också! =) Den sprack igenom i går kan man säga.! =)


ska se om ni kan få lite bilder på henne fast det är klart lägger ju ut på facebook så kolla där i stället. =)


kram

Av Gunilla Zellman - 23 januari 2011 18:30

Tack Ulrika Nygren för att du berättade för mig idag hur ni gjorde när det planerades kejsarsnitt. Kan säga som så att tack vare det så vågar jag nu satsa på att Elvira får ett syskon i alla fall. Och fredrik tjatar om att få köpa ny helikopter och då så jag att då ska jag ha fler barn också! Så då nöjde han sig med att skaffa en ny laddare. *haha* Jaja nu vet ni! vi tänker inte skapa den i år i alla fqall Men kanske nästa år! Vem vet! =) Men tack Ulrika för samtalet! =)


Kram Gunilla

Av Gunilla Zellman - 22 januari 2011 19:24

Nu tänker ni vad tusan är det nu då! jo säå här är det. vi har beslutat att inte skaffa fler barn. för jag vill inte gå igneom ett kejsarsnitt till. Visst det är inte säkert att det hade blivit det nästa gång. Men eftersom man aldrig vet så. Detta är som ni förstår en enormt stor sorg för mig! jag får bearbeta detta ordentligt så hör ni mig prata om det så ja ni förstår. Jag kommer tycker att alla mina syskonbarn som finns och kommer att bli till kommer vara så enormt stort och härligt att ni kommer alltid att kunna lämna dem här. =) Elvira ska få så mycket kärlek i sitt liv av sin mamma. Kommer bli min stora sorg när hon inte vill veta av mig längre som dem gör en viss tid i sina liv. Jaja nu vet ni alla fall. Jag tar bort kommentarerna från detta inlägg så slipper jag höra alla era sympatier för sånt orkar jag inte höra. När jag själv tar upp det när jag pratar med er då kan ni få diskutera  det med mig men INTE INNAN!


mvh Gunilla

Av Gunilla Zellman - 18 januari 2011 19:12

Tyvärr så har året blivit lite av ett sorgens år. Jag hoppas att det vänder och allt bara kommer bli ljust i år. Älskade kissekatten Capi fick avsluta sitt långa liv nu. Men gud som han har levt och haft det bra. Särskilt när jag skämde bort honom när Linda och mats var bortresta med att gå ut varje dag. *s* 


Annars så får Farfar komma hem i morgon coh det tycker han e skönt fast farmor e lite bekymrad hur ska hon hinna allt. =) Ja ni vet hur hon blir lite bekymrad. =) Men tror nog att hon ser fram emot och få lov och ha honom hemma igen, även om rullstolen som dem skulle få lov att ha hemma inte hade kommit än. =) Jag Elvira Zack och Veronica var där uppe idag och hälsade på och det tyckte farmor var så hiiiiimla skoj hon älskar när hennes barnbarn och barnbarnsbarn kommer och hälsar på. Ja, hon tycker det ärs koj när alla kommer och hälsar på. =)


Nu längtar jag till våren då alla djurbebisarna kommer och då ska jag minsann dra iväg elvira på alla djurparker jag kan hitta. Det ska bli så hiiiimla skoj och få åka iväg och visa henne allt jag vill att hon ska få uppleva. =) Men som det är nu tar vi en dag i sänder. Det ska ju bli en operation i april också troligtvis det skulle bli runt hennes 10 månader. 


Jo och på tal om elvira så har hon börjat göra mamamamamamamama och lite bababababa så nu tjatar fredrik med henne om papapapapapapa.... Så jag e inte orooolig längre för hennes språk. =) Vi tränar det så himla bra. =)


ha det super alla balla människor. *asg*


P.s På fredag ska jag få umgås med underbara småbröderna mina!d.s.

Av Gunilla Zellman - 16 januari 2011 17:44

Här har ni en väääldigt trött elvira som garvara för ingeting. *s*


Av Gunilla Zellman - 14 januari 2011 14:16

Så där ja då har fredrik börjat jobba igen och jag och elvira har börjat vara hemma själva igen. Lite tradigt men vad gör man inte för att hon ska få det bra. Med tanke på hennes gomspalt så väntar vi på operationen som ska ske när hon är runt 10 månader så påsken i år lär väl bli föstörd detta året. 'suck* I fjor firade vi ju midsommar på BB. Dessutom har jag läst att dessa barnen som har gomspalt gör oftast mindre ljud än andra barn och ja det gör hon tyvärr. visst hon gör ljud i mängder men ändå inte så värst mycket. tror till och med Zack gör mer ljud. Så jag ska försöka göra allt för henne min älskade ängel. När ni träffar henne är det väääldigt viktigt att ni pratar med henne så mycket som möjligt eller ja överhuvudtaget så hon hör oss prata. Hon har i alla fall lite leksaker som hon tycker är skitskoj eller 1 grej är favoriten och det är en sköldpadda som vi har hängt upp på skåpet som vi har i hennes rum och den snurrar man upp och sen snurrar den upp och ner ett tag. Den har vi dessutom döpt till Bibbi, så hör ni oss prata om Bibbi så är det sköldpaddan. Det tycker hon är hur roligt som helst.Hon fick 2 sköldpaddor av Marina och Zofia som vi har döpt till Bobbo och Diddi.  Sen har hon e favoirt sång och det är Quack quack sa den ena lilla grodan......Så även om inte elvira säger någonting är det viktigt att vi säger saker. En sak att tänka på är dock att när hon börjar prata och ni hör ljud så gissa vad det är hon säger och säg det. Men SÄG INTE SOM HON SÄGER utan säg det riktiga ordet i stället. Men katt kan ni säga kise och fågel pippi. ja ni förstår. Stopp-ljuds leksaker har hon i mängder så tack alla för dem. =) Det nog det ja.....


Som sagt ibland undrar jag om det ska bli sorgens år hoppas verkligen inte det. Än så länge har det inte blivit sorgset direkt. Hoppas inte på det.


Tänker på Farfar som kämpar så tappert. =)


RIP älskade Capi! Vet du har det bra i katthimlen.=)


jo vi har varit och hälsat på marina och Zofia för er som inte vet vem dem är så är Zofia en tjej som jag satt barnvakt till när hon var liten och sen har vi hållt kontakten.


Ja och så var jag barnvakt till Zackarias i onsdags gud säger jag bara tur man inte fick tvillingar. Jag hade nog dött. *skrattar* 2 så små barn samtidigt fy... =)Men nu vet jag hur det är och ha två stycken. Fast det är ju tur att när vi skaffar syskon till elvira kommer hon vara mycket större och mer självgående. =)


nej lite bilder sen så...

Av Gunilla Zellman - 11 januari 2011 21:29

jag måste bara få skriva av mig lite grann. Jag hålller på att läsa boken jag fick av Linda i julklapp den heter Veronica bestämmer sig för att dö av Paulo Coelho. Den handlar om en ung kvinna som går i en vardag som innebär samma rutiner var eviga dag ingen variation överhuvudtaget så hon tycker helt enkelt att livet inte är värt att leva tar en överdos av tabletter men överlever det hela och där berättar hon sen hur livet är på anstalten hon hamnar på osv, Hon aktar sig hela tiden för att känna livsglädje eftersom tabletterna tyvärr gjorde att hon fick jätte problem med sitt hjärta, det tog väldiga stryk. I alla fall så fick deet mig att inse vilket tråkigt liv man lever egentligen. Man vill ha avbrott i vardagen man vill ha spänning. Man vill hitta på nya saker hela tiden. Det är ju självklart för vissa människor men för andra nej då är det verkligen inte självklart. Fredrik är en sådan människa lite rädd för att hitta på nya saker i alla fall enligt min mening. Men sakta men säkert har jag lyckats vända honom också. Jag menar han håller ju på med sina helikoptrar och ja glyckades ju få honom till att ta steget och skaffa ett barn. Och jag förstår nu varför vi fick ett barn med gomspalt för att våran vardag är inte som alla andras vardag. Vi har gjort flertalet sjukhusbesök och dem där två veckorna som vi hade allra första början med elvira var helt underbart när vi insåg att vi skulle få åka iväg och åka ända till malmö för att göra besök där. Ja ni förstår. En rastlös människa är jag. Förstår varför jag tycker om att jobba med barn för där händer dert alltid något. Men visst mitt jobb kan också vara väldigt tråkigt ibland. Men oftast hittar jag någon glädje glimt i det. =) Semestern när vi bestämde oss för att köra upp till norrland och stanna på olika ställen. Helt underbart. Lätt att jag gör det fler sommrar. Alla semesterar eller utflykter överhuvudtaget jag hgör med fredrik är helt underbara. Älskar det! =) Så ja pappa du har lyckats med att få oss till att vara svenssons och faktiskt är jag väääldigt öppen för nya idéer om det inte är något i min kropp som säger STOP det där är vansinne. Det känner jag väääldigt duktigt oftast i alla fall. =)


aja jag var bara tvungen och skriva av mig lite. En vardag som inte är lik den andra är väldigt skönt och ha ibland men även en vardag som är precis som den ska vara är väääldigt viktig och ha också. Man behöver lugnet ibland. =) 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards