gunillasbusfamilj

Alla inlägg under juli 2011

Av Gunilla Zellman - 30 juli 2011 23:30

Ni vet filmen "Pass it forward". Åh vad den är fin. Tänk att en liten 12-årig grabb kan komma på idén att skicka vidare. göra en godgärning för en annan människa och sen be den skicka vidare en god gärning till 3 nya människor.


I alla fall fy vad ont det gör i ens hjärta när ett barn dör. Visst innan man hade barn kunde jag böla till såna filmer också men då föll bara tårarna. Men nu, oj vad jag grät. Fick försöka behärska mig så jag inte väckte elvira men oj vad ont det gjorde i mig. Tänk att man kan ta till knivar i alla situationer varför? vad är det som gör en så fruktansvärt arg och förbannad att man tar till kniv och skadar en människa på det viset. nej, jag förstår det inte. Men det är klart jag förstår inte vad det var i Hitler heller som kunde hata en hel människoras. usch säger jag bara. Man önska ändå att man kunde göra en människa en god gärning och jag försöker verkligen göra det ibland. Är nog dags och göra det igen. känner att jag behöver göra det.


aja var bara tvungen och skriva det. ha det underbart alla! 

Av Gunilla Zellman - 27 juli 2011 22:32

Idag åkte vi till Ullared jag ville dit nu innan elvira ska börja på dagis och fredrik slutar sin semester. Han har bara semester denna veckan ut sen är ddet dags för honom att börja jobba. Sen e det 2 veckor sen börjar elvira att inskolas. 


Vi åkte iväg med mamma och farmor och så våran familj alltså FULL bil men oj så roligt. Dock så försvann farmor en sväng så nästan 1 timme gick åt att försöka hitta henne. Men vi åt lunch tillsammans och hade en helt underbar dag. Dock blev det lite tråkigt för elvira men idag vet vi att det finns ett litet lekland där man betalar 50 kronor för varje påbörjad timme så där får hon och fredrik gå in när han är färdig nästa gång omhon följer med. =)


I varje fall det som köptes in var overall. Tunt och fodrat regnställ, 2 eller 3 olika joggingdressar. 3 par joggingbyxor. hade hoppats att dem hade fodrade jeans men det har dem tydligen inte tagit in än. Eller i alla fall vad jag kunde hitta. 2 t-shirtar, ett par annorlunda byxor. vantar och regnvantar,  strumpor, potta och toaring så elvira kan sitta på toaletten. Mössa ja en massa alltså. Så himla skönt så då vet jag att jag bara behöver komplettera nu en sväng. LIte vinterskor och lite sånt. jo köpte 3 fuskpolos också vet att det försvinner så det var lika bra. =)

Sen köpte jag lite allt möjligt shampo, balsam, deo. Bh, t-shirtar och 1 styck tröja till mig själv. Trosor.


ja det var en lyckad dag även om farmor försvann en sväng. Och tro det eller ej men Farmor vill gärna följa med 1 gång om året till Ullared. =) HOn storhandlade för hela 198 kronor. Nej hon ville bara komma hemifrån helt enkelt. =)


ja det var då allt! ha det underbart. kram

Av Gunilla Zellman - 24 juli 2011 21:25

I fredags den 22 juli så var det 10 år sen jag och fredrik blev tillsammans. Ja under dessa år har det hänt mycket. *s* Men vi har kämpat igenom allt och kommer kämpa igenom oss ännu mer. Vi firade med att gå på bio vi såg pirates of the carrabean eller hur tusan det stavas och sen gick vi och åt på en liten restaurang som hette Delicous house. Det var thailändsk mat riktigt gott och personalen var helt underbar. =)


I lördags var vi och åt middag hemmas hos mor och far och fick stek med rödkål och potatis och sås. Elvira fick en stor portion och krängde alltihop hon ÄLSKA det så hon fick en portion till, vilket åkte ner lika fort. =) Ja allt som vi äter tycker hon nästan i alla fall. =) Sen åkte vi till Röstånga marknad vilket innebär GEGGA och regn men vad tusan lite gegga och regn måste man ju uppleva så man får lite oringen känsla i sig. Det påminner om när år 2000 i dalarna om jag inte minns fel. Året innan jag träffa fredrik så jag skrämde upp honom med att det kunde bli regn och gegga hela veckan så han var duktigt och packade ner regnkläderna. Det året blev det inte användt överhuvudtaget så klart. *s* Aja på Röstånga marknad införskaffades ett par lila "foppa" tofflor till elvira så hon ÄLSKAR och knata runder i. Även köpte jag strumpor och så fick hon en keps av sin morfar eftersom det regna och elvira ville inte sitta inne i regnskyddet hon kunde ju inte se allt då. 's* slutade med att jag fick bära henne i slutet för hennes nyfikenhet tog över alldeles för mycket. Min lilla goding!


jo och nu går och säger gott gott gott gott gott gott ja det låter så i alla fall. =)

Snart e det dags för henne och börja på förskolan. Ångest i det lilla mammahjärtat växer men inet för att jag vet att hon kommer ha det bra utan att jag missar en massa tid med min älskade ängel.

Av Gunilla Zellman - 21 juli 2011 11:02

Lek på Leos Lekland



Bus i farmors säng.  

 


     

Bilder hemifrån. Gårdstjejen som lekt mycket med elvira men har börjat tröttna eftersom elvira gör allt själv nu. *s*



  Farmor skämde bort mig och matade mig! 


           

Hemma hos farfar Tommy




        Utelek på gården bakom farmors hus.

               Boda borg som jag och fredrik åkte till när hans morbror Ingemar också gjorde det. Riktigt skoj måste jag påstå.


       Tremännings/nästkusins lek


             



              











                                              Okej sen är det lite lek och kusinbesök fredriks kusiner besökte vi. och så 2 bilder från arlanda. Blev lite konstigt där men jag orka inte fixa till det.---





Av Gunilla Zellman - 20 juli 2011 23:51

Japp nu har vi varit ute och flugit med Elvira för första gången. tack vare rören i hennes öron så brydde hon sig inte om att det blev tryck. Upp visste hon inte vad det var att flyga så då var hon vaken hela vägen. Men Ner så sov hon båda färderna. Ganska skönt att veta  att hon klarar det bra!


Under veckan besöktes det folk från första dagen till sista dagen innan vi skulle åka hem.

Tisdagen vi kom upp träffade hon: Farmor, Farfar Thomas, Faster Cissi och Kusin Nathan.

Onsdagen träffade hon: Farfar Tommy

Torsdagen träffade hon: Fredriks morbror Ingemar och hans sambo Gunilla och hennes dotter Lisa. Fredriks kusin Robert, hans sambo Nina och hennes nästkusiner/tremänningar Robin och Anton. Anton är 1 månad äldre än Elvira så det var skoj och träffa dem.

Fredagen: Träffade elvira Gammelmormor Anna-lisa (hon är lika gammal som min Farmor), Fredriks morbror Anders och hans man Joel. 

Lördagen: träffade hon ingen ny faktiskt.

Söndagen: Träffade hon fredriks farbror Anders, hans fru Hanna och fredriks kusiner, Benjamin (som var väldigt lik markus så Elvira blev lite fundersam), Rebecka och Elisabeth.

Måndagen: Träffade hon Fredriks kompis Jonas och Fredriks moster Anita. Sen hade hon träffat alla hon kunde träffa som hade med Fredrik och göra uppe i norrland. Där var nån kusin till som hon inte träffade men dem var inte hemma så hon kunde inte träffa dem.


Camilla! Inger har fått din beställning på nya tofflor dem kommer så fort hon stickat dem. =)


Ja veckan var helt makalös inte mycket ro och vila där inte. Men samtidigt har det varit väldigt skoj. Elvira har älskat det "hon är en tuff brud i lyxförpackning". *s*


nähä bilder kommer och mer vad vi gjorde där uppe i morgon ska jag nog kunna få till det. Kram

Av Gunilla Zellman - 7 juli 2011 21:37

Japp då har vi varit nere i malmö och fått det konstaterat att där blev inga fisslor eller små hål för er som inte vet vad det är! =)  I elviras gom. Dessutom är gomen långt bak men om det behövs en operation innan hon är 5 vet vi inte förrän hon blir 3 för först då kan logopeden höra om elvira är nasal eller vad man ska säga. Hon pratar i så fall som hon The nanna called Fine. =) Nu har freddan semester också så nu är vi hemma hela familjen i 4 veckor. I morgon fredag ska vi till stugan och vara med våra vänner Angelica, Lars,  Simon, Viggo och linn. Det ska bli mysigt. Och så har vi idag varit och besökt elviras förskola eller hennes blivande hon ska gå på Nalle puhs förskola avdelning Ior. När vi var där för att besöka det hela så blev det att jag och fredrik skulle titta runt på alla avdelningarna så villeinte elvira följa med så hon stannade kvar på avdelningen medans vi vandrade iväg och vi var iväg en bra stund först när det blev väääldigt många barn som var på henne så blev hon lite osäker annars så brydde hon sig inte, vilket bådar väldigt positivt för att få en lugn inskolning. =) Men man vet aldrig. =) ja det var nog allt just nu. =) ha det underbart och ha en underbar semester alla och njut av er ledighet! kram

Av Gunilla Zellman - 5 juli 2011 21:05

 
Av Gunilla Zellman - 5 juli 2011 21:03

Jepp nu är det dags i morgon Onsdag åker vi till malmö för att kolla elviras gomspalt återstår nu och se om det har läkt som det ska och hon är bra i sin gom eller det behövs fler operationer. Kan komma fler senare i hennes liv men vem vet. Annars då jo


Idag tisdag kände jag bara att fredrik behövde få vara hemma själv vilket innebar att jag och elvira drog på äventyr jag trivs inte med att bara gå hemma och det gör att jag drar iväg på mina äventyr. Så idag besökte vi ett ställe i höganäs som heter Pannkaksladan helt underbart ställe kan jag säga er. Där fanns djur man kunde gå och titta på och sen kunde man få rida för en liten slant men elvira tyckte det var väldigt läskigt och sitta uppe på hästryggen men hon var ändå väldigt intresserad av hästarna får nog ta och åka ut till malin Pagård en sväng så hon kan få sitta på deras lilla häst. =) Om det är okej för dig malin! =)


I helgen var jag iväg och sprang tjoget. För er som inte vet vad tjoget är så är det en budkavel/staffett som varje lag består av 20 personer som springer varsin sträcka. Själv hade jag fått sträcka 12 den var 2,9 och svårighet gul. Jag kan säga som så jag kämpade som en gnu runt på den banan sprang på 24:31 och med tanke på att jag är grymt otränad så är jag vääääldigt nöjd! =) *s* Årets tjoget var underbart för vet ni vad där var inga MYGG!!!! och Inga KNott heller. =9 Helt underbart! ja årets tjoget var riktigt trevligt! =)


Peace out!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards