gunillasbusfamilj

Alla inlägg under november 2011

Av Gunilla Zellman - 26 november 2011 21:12

Idag vet jag inte vad som hände egentligen men riktigt bra köp lyckades jag komma över. =)

Idag tog vi och handlade våran veckohandling. vi brukar i vanliga fall åka på söndagar men eftersom jag ska iväg i morgon på tjejshopping dvs bara jag och min vän Angelica utan ungar och utan gubbar. Ska åka iväg och shoppa lite och bara vara. Ska bli sååååå himla skönt. =) I alla fall så skulle vi förbi mor och far för att llämna deras bilnycklar med tanke på att vi hjälpt dem och köra och då behållt nycklarna för att inte dem skulle bli stulna. I alla fall så ville inte Elvira följa med sen och handla hon skulle stanna hos mormor tyckte hon. Mamma misstyckte inte så jag och fredrik och Markus åkte själva.


vi skulle hanlda i hässleholm eftersom vi skulle ha kattmat till nisse och den behöver vi köpa hos veterinär eftersom han har special foder eftersom han är kastrerad. När vi kommer till Veterinären så har dem 1 års jubileum eftersom dem har byggt ny shop på djursjukhuset för ett år sedan och det gjorde att vi fick rabatt på kattmaten och sen fick dessutom fredrik en hink att ha kattmaten i och 2 leksaker och en kattmatskål och kattsand. Fatta vad gott.


Sen när vi kommer till maxi hittar jag rabatt 50 kronor om man handlar 2 paket blöjor vilket jag skulle ändå göra för jag hade redan 40 kronors rabatt från Libero vilket innebar att ett paket av de 2 vi köpte kostade 15 kronor. Sen hittar jag fläskfärs för 29:90 kr/kg om man handla andra varor för 200 kronor och kyckling fil'e kronfågel 2kg för 119 kronor om man handlade andra varor för 200 kronor. Dessutom hade dem rea på skorna så det var 70 % på väääääldigt mycket skor vilket innebar att jag köpte ett par skor till elvira som kostade i vanliga fall 299 men jag fick dem för 89:70 eller nåt i den stilen. Caching sa gunilla! =) Ja som sagt det hela skulle kostat över 1000 kronor men det hela kröp ner på 835 kronor. Jo dessutom hade vi en 75 kronors kupong från ICA. så ja jag var helnöjd efter ha handlat idag! jag var bara tvungen och berätta detta! *s* Kände som att jag hade gjort en bra handling! Ibland kan minsann jag också finna kapen!


kram

Av Gunilla Zellman - 18 november 2011 22:06

Idag var jag i väg med elvira på hörselkontroll. Det var dags för återkontrollen eftersom hon hade krångel med höger öra i våras. Idag har det rättat till sig och båda rören sitter som de ska. HOn hör nästan intill exakt likadant på båda öronen som vi gör. Lite mindre på höger men inte stor skillnad alls. Alltså utvecklas språket nu som det ska. Fast det har det ju gjort det har vi ju märkt på henne. Nya ord kommer det hela tiden. Så himla skoj och snacka med henne. Nu går hon dessutom och pratar i telefonen och ibland hör vi henne hur hon pratar långa dänger till ingen. *s* Hon tycker det är skoj och prata i telefon. Hon härmar mamma går runder och pratar när hon pratar i telefonen. *s* Så återbesök för henne är om ett år. Hennes öronläkare ville hålla koll på henne. Vilket känns skönt. Dessutom skulle jag höra av mig om hennes rör har trillat ut och hon börjar samla vätska igen bakom öronen. Låt oss hoppas på att hon inte får det men vem vet. Hennes pappa var ju öronbarn. Annars är det återbesök hos logoped som gäller allra försst och det ska vi göra till våren. Annars är det inget när det gäller hennes gomspalt.


Nu har vi även dragit igenom maginfluensan som går i hålan. *suck* både jag och fredrik åkte dit. Men inte Elvira än så länge i alla fall. Och om det går vägen så slippper hon. Det hade varit skönt.


mvh gunilla

Av Gunilla Zellman - 14 november 2011 18:49

hihihihi elvira fick för sig och leka mamma när vi var och grejade med tvätten så här får ni ett klipp på henne. *s* Ignorera min kommentar allra sist. =P



 

Av Gunilla Zellman - 12 november 2011 20:32

Idag har jag haft krångel med tvättmaskinen den ville inte tömma ut vattnet. Den försökte och försökte men det gick inte. jag tömde silen där satt en 10:a och 2 en kronor. Tack för det. =) Men den ville fortfarande inte tömma. Då tänkte jag attj ag kör en rensning av tvättmaskinen men inte ens då. Kolla i manualen då står det att det kan ha fastnat något i slangen- okej hur tusan ska jag hitta det. Jo allra längst ut i slangen sitter där en knappskrälle i vägen och stoppar allt. Åt pipsvängen. Då nu funkar tvättmaskinen precis som den ska. *s*


Av Gunilla Zellman - 12 november 2011 19:27

Ja var så goda! Det är då inte många bilder som blev bra från showen. Tog med dem bästa.


Men det är en sak jag gärna gör igen! För OJ vad skoj det var! =)


                                  


                           

Av Gunilla Zellman - 7 november 2011 22:04

Japp jag är Buzzador medlem vilket innebär att jag kan anmäla mig till att testa olika produkter och sedan ge rapporter om produkten. Ibland får jag prover till andra att pröva förutom mig själv just i denna produkt jag testar nu så fick jag rabbatkuponger för andra föräldrar att få.


Nu prövar jag en produkt som heter Natusan babybedtime olja och duschtvål. Dem luktar lavendel. Den ska vara avslappnande för att göra att barnet slappnar av ännu mer när den ska sova. Vet inte om den har gjort det för elvira. Men återstår att se har inte kört den så värst många gånger. Men den luktar himmelskt gott. Säg till om ni vill ha rabatt kupong.



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards