gunillasbusfamilj

Alla inlägg under februari 2012

Av Gunilla Zellman - 13 februari 2012 20:47

I fredags var jag och fredrik iväg och bowlade. Även mamma och pappa var på denna bowling vilket innebar att vi behövde barnvakt. Så jag frågade min kära stora syster om hon kunde ställa upp. ja visst sa hon. så linda kom i fredags och var med elvira hela kvällen. Hon fixade det galant. När linda kom så sa ja: Ska du och moster linda leka. Då springer elvira in (för vi var där ute och lekte) och ska visa linda alla sina leksaker. Så linda och hon skulle läsa bok mm. Elvira uppskattade att Linda var här det märktes. Så ett stort tack till dig syster för att du ställde upp. =)


Bowlingen ja. Vi uppskattar och få vara med men eftersom vi arrangerade så många år som vi gjorde så vill vi helst inte göra det fler år. fast i år tyckte jag nog att jag skulle kunna göra det i en. För det är en så trevlig tillställning. =) Mamma och pappa var ju med och Mamma fick "rännepriset" och Pappa han lyckades med bästa indivduellt och jag tro det eller ej slog allihop i Herre på täppan. Vilket man gör i bowling att man börjar med att alla ska slå ner minst 3 käglor det klarade jag precis slog ner 4 om jag inte minns fel. sen var det 5 käglor och det lyckades jag också med. Sen var det 7 käglor till och det lyckades jag också med. Sen var det 9 käglor och då var pappa och fredrik fortfarande kvar men när alla hade slagit den rundan var det bara jag som hade klarat 9 käglor. Snacka om att jag blev förvånad så nu har jag också ett bolwingpris i våran bokhylla. Snacka om att fredrik lär får höra det att både pappa och jag slog honom i bowlingen. *s* 


             


elvira hon babblar på så in i bomben hon också. HOn kallar morfar för mossar. Mormor heter mormor och morbror markus heter Matta. Fast vi kallar honom Mackan men hon säger Matta. Det är Matta som nu för tiden sätter på henne skorna nrä vi ska iväg till affären. När han skulle sätta på henne första gången tyckte han det var lite läskigt men det klarade han galant. Elvira sätter press på markus. Han skulle läsa saga med henne en kväll tyckte hon men det avstyrde vi. Kan inte lägga allt på lille mattan. =) JO och när markus kommer på fredagen säger hon Matta Pizza. *s* Hon vet att det är pizza dags när markus kommer. =) tokisen. Fredrik fyller år i helgen och så e det ju alla hjärtans dag i morgon. Då ska vi se till och mysa ordentligt. kram på er alla.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards