gunillasbusfamilj

Alla inlägg under februari 2013

Av Gunilla Zellman - 21 februari 2013 21:13

Idag kissade Elvira igen på pottan på morgonen! Nu vet hon att hon får en klubba och klistermärke när hon gjort det så pappas klubbor krymper för varje dag nu. :-D

Ikväll drog jag i väg och tränade trodde det skulle vara fler som träna denna veckan, men ack så fel jag hade. Det var bara jag och fika ansvarig som var där så jag fick springa själv. Gött var det, mal kämpar lite extra nu för tiden.

Elvira fick en present av sin farmor nu när freddan fick sina presenter oxå! Det var en morgonrock och hon älskade den! Här kommer en bild på henne. Kram alla

Av Gunilla Zellman - 20 februari 2013 16:49

I morse hände det!!!! Elvira kissade på pottan ordentligt!!! Både hon och jag blev glada och hon ville berätta för Linus så han blev väckt av en glad Elvira!

Av Gunilla Zellman - 17 februari 2013 13:09

Japp det går bra hon lyckades kissa en gång i går på pottan. Och då fick hon klistermärke att sätta på ett papper när hon sätter sig. Kissar hon dessutom så får hon en klubba dessutom. Så det e det Elvira siktar på. Blöjan får hon ha. Men hon kommer snart på det. :-D

Av Gunilla Zellman - 15 februari 2013 20:57

Mina damer och herrar Linus har nu bytt sin första bajsblöja!!!! Snacka om att jag är stolt!!! :) Fredrik och jag var iväg och hämta pizza. Elvira skulle stanna hemma med macke och Linus och då bajsar hon och Linus bytte den! Det ni!!! :-D

Av Gunilla Zellman - 14 februari 2013 20:47

Elvira har börjat tycka det är äckligt att ha kiss i blöjan så nu har jag och Fredrik bestämt oss för att hon SKA kissa på pottan. Hon får ha blöja på sig ändå eftersom hon inte tycker om att kissa ner sig heller. Fredrik fick henne att sätta sig på pottan i kväll. Så nu tar vi striden. Önska oss lycka till, för det lär behövas.

Av Gunilla Zellman - 10 februari 2013 20:52

Japp så såg vår helg ut denna helgen.

Jag och Fredrik var iväg i fredags och spela bowling medin orienterings klubb. Mina föräldrar var också med där så vi fick hitta en annan barnvakt. Jag vet att om jag frågari tid ställer min underbara syster och sambo upp! Vilket var rena fröjden för Elvira. Hon hade haft så roligt att det första hon sa när hon vaknade var: - Linna och Ola komma igen.

Det som var lite läskigt var att låta linda byta blöja men när hennes morbröder ( Markus och Linus som också var här) inte ställde upp så gick det bra ändå! Tack åter igen linda och Ola för att ni ställde upp!

Lördagen spenderade vi i slappe kläder och det enda vi gjorde var att titta på mello, åkte putte lite pulka, hälsade på min farmor och farfar plus min mor och far.

Söndagen gick jag och Elvira till ugglebadet och badade! Tänkte att hon vågar väl inte ens i men ack så fel jag hade. Hon badade i 3 timmar i streck och då var det ett under attjst fick upp henne. Det blir fler gånger som jag går dit med henne. :)

Ja vi hade en riktigt härlig helg, njöt till max! :)

Av Gunilla Zellman - 5 februari 2013 21:21

Idag kom mattläggaren och lade dit den nya mattan! :) Elvira blev besviken hon ville ha en grön matta så vi sa att hon fick bestämma en annan gång. Det nöjde hon sig med. Här kommer en bild på golvet! :)

Av Gunilla Zellman - 3 februari 2013 09:47

Igår vakna man med snö igen o minusgrader så vi bestämde oss för att gå ut o leka lite o skotta väck snö men även Fredrik fick sin cykel fixad.

Lite bilder får ni och så har golvet i tvättstugan blivit spacklat. På tisdag ska golvläggaren hit o lägger golvet!

Ja i morgon blir det jobbet igen! Yes!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards