gunillasbusfamilj

Alla inlägg under juli 2013

Av Gunilla Zellman - 23 juli 2013 20:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gunilla Zellman - 19 juli 2013 22:09

Japp nu har jag semester. På söndag har redan halva semestern gått. Önskade man hade ett ex antal veckor till och  använda sig av. Men sånt e livet.


Så har jag gjort på min semester. Jag suckar mig igenom kvällarna för oftast då funderar jag på vad jag ska göra i framtiden. Är inte riktigt nöjd med hur jag jobbar nu utan vill förändra situationen. Har lite små idéer om hur jag ska göra. Jag funderar på att varje vecka ta ett strävans mål i läroplanen och sätta den i verket. Jag vill se till och ta lite olika kurser. ÄR så himla intresserad av att hjälpa barnen med sin språkutveckling,  men känner att jag behöver mer kött på benen. ja så det är nog de stora punkterna. Och så vill jag fortsätta mitt arbete med att se trygghets arbetet. Har en bok som jag läst en teknik som är underbar bara man sätter igång med den. Men det är svårt kan jag säga er. Men får börja med mig själv innan jag drar in mina kollegor i det hela det har jag redan förstått. 


Annars blev första veckan uppe i norrland när jag kom dit var energin hyfsad. Dag två börja den gå neråt o dag tre ville jag bara låsa in mig nånstans och försvinna inte umgås med någon. Vilket resulterade i att det blev lite missförstånd där uppe. Det löste sig väldigt snabbt som tur var.


sen kom energin igen och veckan kunde fortsätta.


Sen när vi kom hem käkade vi hemma kebab med mor och far lillebror markus. Borta bra men hemma bäst.

Nu har det snart gått en vecka här hemma och jag kan bara säga som så att oj vad jag har njötit. Idag for jag, elvira och emelie till ugglebadet och badade i 3 timmar. Mycket uppskattat från elviras sida. Så när vi hade släppt av Emelie säger elvira gråtandes. -Jag saknar emelie. tystnade hon en stund sen sa hon igen - Jag saknar emelie. Jag saknar inte pappa. Jag hörde bara pappa och fråga om hon saknade fredrik. Nej jag saknar bara Emelie. Hahahahaha lät så himla roligt goa unge. HOn e min skatt och det ska ni veta att det kommer alltid vara. Bortskämd oh ja men hon e ensambarn och kommer att för alltid vara det också.


Nej nu måste jag hänga tvätt och röja lite här innan jag går och lägger mig. godnatt



Av Gunilla Zellman - 15 juli 2013 07:14

Bilder

Nu blir det bilder från ett ställe som hette lilleputtlandet. Mycket uppskattat av Elvira. :)

Alla barnen skulle åka tåg! :)

Efter hon kört denna bilen fick hon körkort minsann!! :)

Här leker hon på en förskolas gård när hon o jag begav oss iväg. :)

Detta är vid Fredriks familjs sommarstuga. :)

Dessa hundarna hette. Från vänster zingo, shivas och Pepsi!

Kusinerna hos farmor!!!! :)
Det var allt jag hade o bjuda på! :)

Av Gunilla Zellman - 15 juli 2013 06:59

Nu har det gått en vecka på min semester. Vi var inte hemma utan drog iväg till Skellefteå så freddan kunde träffa släkt o vänner.

Vi hann med 2 dagar då vi bara umgicks lite, Med folk. Vi hann träffa hans mor, far, syster, farbror med familj, 2 av hans kusiner på hans mammas sida. Hans moster med gubbe. Elviras 4 av 6 nästkusiner. O så hann vi med o träffa en gemensam vän till oss.

För Elvira blev det tufft hon kände av det hela så en natt skulle hon hem o igår när vi flög hem var det en lycklig men sliten dotter. Allra bäst tyckte hon nog om att både morfar och mormor kom o hämta oss. Blyg var hon precis hela tiden utom för en extra kusin till Fredrik o Hans tjej. Rätt så roligt o se. Blygheten släppte ju snabbt var gång men lite smått försiktig har hon varit. O jag som har klagat på att hon e så pappig fick igen. Det har varit mamma som gällt ända tills vi kom hem igen. Då fick pappa gå o kissa med henne igen. :)

Här kommer lite bilder till er.

Elvira o jag gick o lekte på en lekplats. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards