gunillasbusfamilj

Alla inlägg under februari 2014

Av Gunilla Zellman - 22 februari 2014 22:30

Japp nu har jag fått datum för när det ska ske. Jag ser faktiskt framemot det hela trots att själva ingreppet skrämmer mig. Det var väldigt jobbigt att vara medveten och inte känna något när elvira föddes. Hon kom ju med kejsarsnitt vilket skrämde mig. Så nu detta lilla bråck som kivar med mig ska väck och jag ska sövas då. Det är läskigt men det känns bra! :-D

Hittade elviras första skor idag när jag sorterade en låda. :)

Av Gunilla Zellman - 14 februari 2014 19:01

I går torsdag så var vi på kontroll med Elviras öronläkare. Nu är läget att vänster öra har inget rör längre. Tyvärr ligger det redan vätska bakom denna trumhinnan. Men läkaren hoppas det läker ut själv så vi ska på kontroll igen i september för att se hur det gått. Har det inte läkt ut av sig själv utan där ligger fortfarande vätska bakom trumhinnan då då blir det nytt rör som ska opereras in. Så håll tummarna för att det inte blir så utan det växer och blir bra. :)

Annars kämpar vi vidare Fredrik fick en febertopp igen vilket var väldigt länge sedan han fick. Men det skrämmer tyvärr skiten ur mig var gång. Hönsig mamma känner jag mig när det sker. Varför det sker vet jag inte. och ingen verkar tycka det är märkligt heller. Så är det!

Av Gunilla Zellman - 9 februari 2014 14:38

Hej alla! Jag vet inte riktigt vad som händer just nu med folk. Jag kan få höra ska vibibte ses. Jag trivs med att träffa folk så självklart vill jag det. Men så bokas drt av precis samma dag eller så bestäms inget datum. Om man nu inte vill umgås egentligen utan säger så för att inte göra en ledsen eller något så skit i och säg något överhuvudtaget. Det sårar mer när det bestäms eller man säger man vill umgås och så händer det inget. Jag är inte den får jag inget höra så bryr jag mig inte heller. Men nämner ni det och vi bestämmer något så håll det snälla ni.

aja var bara tvungen att få ur mig det. Igår starta elvira igång en aktivitet och det var barngymnastik vilket hon älskade så det blir det nu varje lördag förmiddag. :) valde att sätta henne i gruppen 4-6 för att hon ska få utmaning. Vilket hon klarade galant så det kommer bli prima. :)

Annars väntar vi besök i veckan av Fredriks pappa tommy som kommer en vecka för att umgås med Elvira och oss förstås. Så iår hoppar vi över bokens bowling. Första gången på 7 år tror jag att det blir. Men det gör inget. Vi kommer nästa år igen.

på helgerna spenderar vi lördag kväll framför bioduken och tittar på melodifestivalen. Det uppskattas av hela familjen. Elvira blir trött i slutet och håller oftast på och grejar så hon inte ska somna. Haha. Min goa fina tös!!

Jo min förskola ska flytta till hösten till helt ny renoverade lokaler och jag och min ena kollega plus 4 andra kollegor från en annan förskola var där och fick titta. Wow säger bara det kommer bli skit bra!!! :)

Men för att jag ska få flytta med dit så blir det att Elvira får byta förskola till en annan för vi hamnar på samma annars. Men hon hamnar på den fina nybyggda förskolan i Perstorp så det gör mig inget. Blir mindre transport sträcka för Fredrik dessutom och jag slipper köra igenom hela perstorp och sen tillbaka när jag lämnar henne. Alltså bara win win. Plus att jag äntligen får följa med till något nytt och inte bli omplacerad. :)

Ha det så bra alla! :)

Eftersom jag försöker sälja vagnen togs liften fram och Elvira skulle givetvis prova den. Och hon fick plats! :-D

Elviras pojke YOHIO

Av Gunilla Zellman - 1 februari 2014 10:51

Igår var jag iväg på tjejkväll! Med 3 helt underbara vänner. Vänner som kommit in i mitt liv de 4 senaste åren. Vänner som jag hoppas att de alltid kommer att finnas där.

Det är sällan man finner så underbara vänner som jag gjort just nu. Vänner där du kan vara dig själv.

Jag har vänner som jag inte träffat på länge men som man ändå vet kommer att finnas där. :)

det är dessa änglar man kommer att minnas.

Vi hade iaf väldigt trevligt ihop och det blev en kväll att för alltid minnas! Tack tjejer.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards