gunillasbusfamilj

Alla inlägg under december 2014

Av Gunilla Zellman - 19 december 2014 23:16

Såg the boy in striped pyjamas idag. Fy fan den gick rätt in i mitt hjärta. Måtte vi aldrig hamna i krig och definitivt inte lägga skulden på någon annan. Att de inte är värda något inte är några riktiga människor. Barn vet bättre än många vuxna. Barn ser glädjen i varandra inte att de är olika. Det är något som vi i förskolan kämpar med. Det är tufft att se hur barnen får så snedvridna värderingar från sina föräldrar ibland. :-( lär era barn att alla människor har lika värde oavsett religion och hudfärg. Då kommer vi få en bättre framtid!

Av Gunilla Zellman - 16 december 2014 20:41

Kag är med i en stafettjulkalender för lärare i förskola ocg skola där man ska tipsa om en bok som man anser är bra. Jag vill tipsa om Årsplanen : ett sätt uppnå delaktighet, struktur och glädje i förskolan. Av Göran Krok och Maria Lindewald.

Denna bok handlar om att vi ska göra en årsplan där vi lägger in allt som vi så väl vet var vi ska utföra det men har det inte ned skrivet.

Bla det här med grundverksamheten. Ni vet alla dagliga rutiner som ska fungera utan att man behöver säga något. Detta har vi påbörjat med att skriva ned. Vilket jag och mina kollegor inte har gjort förut. Denna boken var väldigt lättläst och inspererande. Vi i min kommun ska jobba med årsplanen nästa år.

Av Gunilla Zellman - 15 december 2014 12:27

Återigen har min självkänsla åkt rätt ner i diket. Bekymmer privat mina tänder och sen bekymmer på jobbet. Suck.... jsg var så glad igår sen kände jag på mig att det skulle bli en helvetes vecka och så har den börjat. :-( men nu får kag väl vända på drt på något vis. Jag har ju coaching samtal i kväll så det ska gå bra. Har jag bestämt mig för.

Av Gunilla Zellman - 10 december 2014 22:01

Idag blev man ett år äldre. Fredrik och elvira hade en plan att de skulle väcka mig imorse. Men sen fråga freddan mig och jag valee att sova. Tur var det för jag hra verkligen behövt den energin för att göra min dag positiv. Det har kommit lite bakslag plus en väldigt trött sambo. Inte skoj. Men jag har ändå varit glad! Och det har varit skönt. :-D
Älskar att fylla år men ibland känns det som att ja Skitsamma! :-) ha set goott

Av Gunilla Zellman - 8 december 2014 21:02

Vad vill jag?
Vad känner jag?
Vad behöver jag?
Detta ska jag ställa mig var gång det händer något. Jag fick ställa mig dessa frågor sen. Jag fokuserade för en gångs skull på mig själv och mina barn! Äntligen börjar kag att lägga fokus på.mig och inta alla andra. Men det är också en svår bit då jag är väldigt mån om att vara andra tillags. Se till att alla andra har det bra!

Av Gunilla Zellman - 6 december 2014 21:07

När man är en grubblare som jag är det svårt att leva i nuet att fokusera på just det man håller på med nu. Att tänka positivt i stället för negativt. Att ta bort ordet inte. Jag borde, det är fruktansvärt, jag måste.... ja ni förstår. Det är dags att vända på tankarna. Det kommer ta tid för mig men jag ska klara det. Jag ser mycket positiva saker. Men vänder till något negativt. Hänger ni med?! Jag försöker verkligen njuta av allt. Vilket är också är en prövning. Men skam den som ger sig! :-D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards