gunillasbusfamilj

Alla inlägg under april 2015

Av Gunilla Zellman - 29 april 2015 21:11

Ikväll har jag unnat mig njutning då jag kände att jag behövde det. Jag tog tag i pysselrummet. Röjde en sväng och sen satte jag mignoch pysslade. Fram kom det ett inbjudningskort som ska skickas ut till gästerna som ska komma på bröllopet nästa sommar. Hihi det var riktigt gott och få göra detta. ^^

Av Gunilla Zellman - 22 april 2015 21:24

Idag tog jag mig en promenad till farmor på.min middag. Vi hann en snabb fika. Oj vad jag har saknat henne. Hon är så go. Även om hon har det liv hon har så på något sätt kan man se att hon ser ljust på framtiden.

Hon har alltid så mycket att berätta som hon varit med om. Fick dock höra en sorglig grej. En i släkten har gått bort förr veckan. :-( alltid lika trist.

Farfars aska har nu farmor tagit tag i och ska försöka få tillstånd så hon kan sprida askan i källstorp. Så snart har vi en plats att sätta minnesljus vid olika punkter när man vill minnas honom.

Jag pratade med en kollega igår och insåg rätt hårt att jag har fått det bra. Elvira föddes med sina skavanker. Men herregud det är ju inget jämfört med hur mycket andra får går igenom. Visst var det en oerhörd chock för oss bilket allt som har med ens barn är om det är något som inte står rätt till.

Vi fredrik och jag är väldigt lyckligt lottade även om vi fick en tuff start med elvira. :-)

Av Gunilla Zellman - 21 april 2015 21:44

Idag tog jag och rensade avloppen. Japp med högtrycks pump. Det var så att jag hade översvämningar från tvättmaskinen och rensat avloppet hade jag gjort bara för ett tag sen så stoppet satt längre iväg. Gick låna av mamma och pappa. Tack så himla mycket nu jävlar är det rent igen. :-D men fy vad räligt det var när proåpen släppte. En massa fet gegga kom upp ur avloppet. Örk säger jag bara. Men nu äe jag riktigt härligt slut och kommer sova gott inatt! ^^

Av Gunilla Zellman - 19 april 2015 21:27

Alltid lika trist när det är söndag. Det är mysigt att spendera tid tillsammans med sin familj. Denna helgen gick ju åt att elvira fick träffa sina kusiner vilma och victor. De har så roligt ihop. De blir helt tokiga. Sen när det väl är dags att åka hem blir elvira så ledsen för hon vill inte hon saknar sina kusiner så mycket.

Nu ikväll hade hon svårt att somna då hon sov en hel del i bilen hem. Och så trivs hon inte då det blir stökigt på förskolan med många barn. Så nu är frågan om man som mamma kan börja klaga på att det trycks in barn på avdelningen. Och hur. Och blir man lyssnad på?

Måndag imorgon och nya idéer ska ut. ?

Av Gunilla Zellman - 18 april 2015 22:08

Denna helgen spenderade vi med lilla syster och hennes familj.

Camilla och jag tog oss en runda på 5.5 km och det var riktigt gott! Riktigt fin natur och då har inte träden hunnit slå ut ännu.

På kvällen tog vi och virkade varsin mormorruta med blomma. Virkar sådana blommor gör jag då jag fortfarande håller på med min filt aom elvira ska få. Så här blev resultatet. Min är till höger den som är mer blå. Camillas är den gröna. ^^

Elvira somnade hos camilla och på bilden låtsas vilma att hon sover! ^^

Av Gunilla Zellman - 14 april 2015 20:55

Idag höll jag på att svimma i ren chock. Fredrik kom och frågade mär hockey matchen började. Det har han aldrig gjort förut. Det är slutspel i SHL så det är svenska guldet i hockey som det slåss om. Skellefteå spelar mot växjö! Vi hejar så klart på Skellefteå AIK och idag vann dem med 3-0 så nu står det 1-1 i matcher. Det är bäst av 7 som gäller.

Ja så är det. Idag tog jag mig en chans och gick upp till farmor en snabbis och pratade med henne. Hon är verkligen en glädje källa vill jag lova. Trots att hon är ensam nu så är hon ändå så hoppfull över livet. Hon anpssar sig till det hon har. Hon är bara så underbar min gamla goa farmor! ^^

Dagen på jobbet gick bra också. Det känns bra detta. Nu aka vi finna en pedagogik som vi trovs med allihop. Det tror jag också att vi gör. Idag hade vi 3 barn som hade vattenlek. De andra pusslade och lekte fritt. Detta gjorde vi på förmiddagen innan vi gick ut för att spendera lite tidbute där vi kunde studera lite lastbilar och minibussar mm.

Av Gunilla Zellman - 12 april 2015 21:47

Hej alla! Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva denna dag. Jag har varit i ett lyckorus. Jag har haft en toppen dag! På ullared gekås. Det var riktigt skoj. Handlade gjorde vi laila,markus och jag. Vi träffade syster camilla och hennes väninna Cecilia där också.

Ja jag njöt och roligt hade vi. Och vi funderade och gissade på vad våra kalas skulle gå.på jag gissade fel. Men skoj hade jag. Vad vi skrattade. Tack kära ni! Ni gjorde resan till en underbar tripp! Kramar

Av Gunilla Zellman - 11 april 2015 20:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards