gunillasbusfamilj

Alla inlägg under juni 2015

Av Gunilla Zellman - 14 juni 2015 22:17

Idag tog vi och åkte och hälsade på mina gamla vänner zofia och marina. Zofia satt jag barnvakt till när hon var liten. Vi har även efter det fortsatt att ha kontakt. Ses inte så ofta längre men ibland.

Idag var vi hos dem åkte till medeltidsmarknad. Riktigt mysigt. De hade bara mat som man kunde köpa på medeltiden alltså ingen ketchup och inget korvbröd. Viltkött hade de och så hade de dock vegetarisk mat men man kunde välja mellan ägg och soya korv.

Elvira stortrivdes, vi tittade på en gycklare som jonglera med eldfacklor. Sen handlade vi lite saker. Elvira köpte en tiara, sen fick hon av mig en liten kista där hon ska samla något i. Själv köpte jag en hudsalva till elvira som jag hoppas kan hjälpa henne som var ringblomma och teatree i. Den skulle hjälpa mot eksem och svamp och stilla klåda. Så jag hoppas det kan hjälpa henne.

Sen när vi var hemma hos de så fick vi yräfda alla djuren. Marina älskar djur och har idag 1 chinchilla, 2 marsvin, 2 katter, 2 undulater, 2 kaniner, 1 hamster och 1 kanariefågel. Dessa djur har det verkligen bra hos Marina. De är inte direkt instoppade i burar direkt. Utan får springa rätt så fritt.

Elvira fick oxå hjälpa till att laga våfflor. Oj vad hon njöt där inne. Hon slickade av vispar när de var fördiga med dem och gick vispa och stoppa i en massa ingredienser.

Sen när vi åkte hem somnade hon gott och sover nu. Ja det var en riktig toppen dag det måste jag säga. Både jag och fredrik njöt också även om det var lite kallt. ?

Av Gunilla Zellman - 10 juni 2015 20:56

Jag har ett mål i livet och det är att få jobba som talpedagog. Det finns som utbildning men bara i stockholm på ett helt år och nej tack då hade jag tänkt i så fall att jag tog den på distans. Det hade varit så härligt. men visst förstår att det är mycket kunskap som ska in om språkstörningar med mera.

Men ja det är faktiskt en linje jag skulle vilja gå. tänk och få jobba med alla dessa barn som i dag har problem med olika språkljud eller överhuvudtaget svenska ord. det är en dröm minsann. =)

Av Gunilla Zellman - 10 juni 2015 05:47

Igår när jag gick hem pratade jag med en kollega om det här att vår kommun förlorar förskollärare och att jag känner frustration över det. När jag började i kommunen hade vi 2 förskollärare på varje avdelning minst. Man hade bra diskussioner med både förskolläraren och barnskötarna. Idag e du ensam förskollärare på avdelningen. Du drar ett lass som är kopiöst tungt. Plus att du inte har den diskussionen längre. Jag saknar det och vill verkligen ha det. Men hur ska jag kunna få det igen när kollegor inte är motiverade att jobba? Byta kommun? Ja kanske det. Jag vet inte. :-/ för jag vill finnas nära för elvira plus att jag orkar inte att pendla heller tyvärr.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards