gunillasbusfamilj

Alla inlägg under september 2016

Av Gunilla Zellman - 22 september 2016 20:06

Efterhand som åren går så lär man känna sig själv rätt så rejält. Överallt hör man att man ska undvika att bli stressad mm. finna lugnet i vardagen och bara njuta av livet. Det är inte alltid lätt.


Men jag har börjat hitta olika saker som gör mitt liv en glädje. Ja min lilla familj som består av Elvira, Fredrik och Nisse är ju en stor del av min livsglädje. Sen resten av familjen mina föräldrar och syskon och min kära farmor så klart. =)


Det som jag skrev om igår det där att jag trivs bäst när jag får jobba med barnen 1 och 1 insåg jag faktiskt igår och även idag kände det sååå rätt. Det är det jag ska fokusera på. SKita i allt annat och bara fokusera på 1 barn i taget. Men det är inte så lätt när man har 12 ibland fler barn samtidigt. Enda sättet är när man jobbar typ som speciallärare. man har lite mer frihet då att bara fokusera på ett barn åtgången. Även jobba som assistent kan man göra och då är man också med bara en individ om inte arbetsgivaren är snål och säger att man ska ha minst 1 och då kan dessa ha olika handikapp. Men ja det är nog något sånt man skulle hålla på med. Eller jag vet inte. Jag är så kluven just nu på vad jag vill. haha


Men vår familj vi kommer framåt. Nu håller vi på och få ett nytt fläktsystem så vi kan ha köksfläkt och sådant så det blir friskluft i huset. VVS:aren har varit här idag och gjort en del och ska komma i morgon igen och göra klart det sista.


Elvira har börjat på skridskoskola och tycker det är jätteroligt. Det tränar hon 1 - 2 gånger i veckan beroende på om hon har bad eller ej i skolan för hon har simskola också 1 dag i veckan och skolans simundervisning ligger på samma veckodag som hennes simskola så för hennes eksems skull har vi sagt att då tar vi skridskoskola 2 gånger den veckan.


Annars rullar allt på som det ska. ha det gott nu ska jag mysa med fredrik och titta på idol!  

Av Gunilla Zellman - 21 september 2016 19:44

Jag har känt att smekmånaden är över på jobbet kan jag säga. haha så e det tyvärr för jag får byta arbetskollegor väldigt ofta. Under mina 10 år som jag jobbat har jag jobbat med 20 olika människor ni förstår jag har bytt människa 1 gång i halvåret. Det har dock varit väldigt lärorikt när man jobbat med så många olika människor men det tar på en också hela tiden. För dessa människor anser att man ska ändra på sin personlighet. så man kan vara den där extremt trevliga människan. eller typ sådär. Men jag känner att droppen är nådd nu. Det är inte så att jag inte trivs på mitt jobb för det gör jag. Men jag vill kunna jobba med den enskilda individen och få den att utvecklas och bli en säker och pratsam individ. Det jag hör mest är faktiskt att barnen inte klarar av att prata. Vilket gör att det kliar i hela mina fingrar och jag vill bara finna ettt sätt att få de att prata klarare. Det finns utbildning för detta men känner samtidigt att jag inte ville i år trots att jag kom in på det hela. Jag är alltså behörig för den typen av utbildning. Nu tänker ni säkert varför ens fundera på om du ska eller inte. ja säg det. Det är nog för att jag skulle vilja prova att jobba så först för att se om det är verkligen så jag vill jobba. Alltså som speciallärare. 


Samtidigt på jobbet har jag byggt upp ett enormt arbete som jag har när jag jobbar med de barnen som behöver extra i våran grupp. Och det är där jag känner att jag hittar hem. Då har jag inte hela barngruppen utan 1 barn att fokusera på åtgången. Helt underbart säger jag bara. Olika tips och kunskaper har jag fått från när jag gått lite kurser men även läst mig till i olika litteraturer. Material har jag som sagt skapat själv men även köpt in när jag hittat bra material. Jag älskar det arbetet. 


Ja ni får ursäkta att jag skriver av mig mina funderingar och jag vet faktiskt inte heller riktigt hur jag ska få klarhet i detta. Jag är såååå kluven.



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards