gunillasbusfamilj

Alla inlägg under augusti 2017

Av Gunilla Zellman - 24 augusti 2017 21:27

Då jag nu bestämt mig och bestämde mig redan innan Elvira blev till att jag inte orkade engagera mig i fritidsaktiviteter genom att sitta i olika kommittéer så blev mitt svar ganska tydligt idag när de försökte få mig att vara med i träningskommiten. Jag vill vara där för Elvira jag vill finnas där för henne. Vem vet hon håller kanske inte på med orientering så länge till. Det vet man aldrig med henne. Men e det så att hon vill det och vill åka på läger mm så självklart ställer jag upp och följer med som ledare. Men jag vill inte ha huvudansvaret. Jag har varit med i träningskommiten i 2 eller 3 år sen har satt jag i klubbtidningens kommitté i 2 eller 3 år och det var efter allt det som jag kände att nej nu vill jag inte mer. Jag var less på orientering och vad det innebar. Sen har jag fortsatt att hjälpa till på tävlingar och jag har fortsatt att städa klubbstuga så jag har ändå funnits där och hjälpt till fast utan att behöva sitta i en kommitté eller styrelse för den delen. Det tar för mycket tid av mitt liv. Tid som försvinner från Elvira och fredrik. Så nej jag kommer inte sätta mig i en kommitté utan hjälpa till på mitt egna lilla vis och är inte det okej då får hon och jag sluta med orientering och börja med en annan sport.

Av Gunilla Zellman - 16 augusti 2017 20:31

Så efter mycket tjat från släktingar men även andra vänner om att prova magnesium som tillskott och se om det kunde göra någon nytta så provade jag det. Jag tyckte redan då att jag fick sova mycket bättre. Behövde inte vakna av krypningarna. Jag har fortfarande krypningar men de är så liten skala att det stör mig minimalt och de dyker oftast upp om jag vaknar av något. Typ att jag behöver kissa på natten. Innan jag provade detta kan jag säga att mina nätter blev förstörda varannan natt. Då sov jag allt från 3-4 hr. Till 2 hr. Nu får jag sova 6hr iaf. Dock med avbrott men som ni förstår så känner jag mig riktigt pigg de dagarna. Nu hoppas jag bara att det fortsätter och jag får lov att sova. Men det återstår att se.

I helgen var det fullt ös. På lördagen var vi på tosselilla och tog med en kompis till Elvira denna gången då hon börjar tycka det e tråkigt att åka iväg utan fler barn. Dagen blev lyckad iaf.
Sen på söndagen var vi runt i hela Skåne. Vi åkte till den sydligaste spetsen i Sverige.

Sen åkte vi till världens minsta museum hasse och tages museum. Just det muséet tänkte Linus min lillebror, jag, Fredrik och Elvira besöka för 7 år sen. Men då var det stängt. Så nu har jag, Fredrik och Elvira varit inne i det. :-) det var verkligen litet. :-D

Sen åkte vi till ales stenar och åt på en mysig fiskrestaurang. Dock i dessa tider dök det ju upp lite getingar. Fy det gillar jag verkligen inte. Men fick i mig maten till sist.

Det var trots allt vår bröllopsdag oxå även om vi inte firade den direkt. Men jag gav Fredrik ett litet brev där jag skrev att vid ett senare datum kommer vi att fira lite bättre han och jag. ? men hur fick han inte veta det är en hemlighet. ?

Av Gunilla Zellman - 3 augusti 2017 08:26

Jag har väldigt ofta inte som alla andra problem med att sova. Sömnen blir förstörd av att jag tex äter choklad. Igår åt jag en rad choklad med jordgubbar och två ruter drömkrisp. Tänkte att jag provar den lilla mängden och ser om den gör min natt förstörd. Jepp det gjorde den. Krypningar i benen så jag till sist gav upp gick på toa körde lite armhävningar mot väggen och sen squats på det. Tänkte att nu får jag väl sova. Jo då 3hr fick jag sova sen satte det igång igen. Vad som orsakar detta vet jag inte. Men det börjar bli jobbigt riktigt jobbigt. Jag kan inte dricka Coca Cola då e natten förstörd oxå. Jag ska inte kunna dricka alkohol heller för det ska oxå göra det värre. Men då jag dricker så sällan vet jag inte om det har en sådan påverkan. Men håller mig väck från det nu då allt det ska göra det värre för mig.
Jag kan inte träna eller ta i från tårna när jag tränar för då e oxå sömnen förstörd. Men lättare jogging eller styrkepass fungerar bra. Så ni förstår jag måste tänka på en hel del. Sitta stilla en kväll när natten varit dålig gör att nästa natt blir skit och den kvällen fruktansvärd att sitta stilla en längre stund.
Känslan säger att jag måste ta kontakt med läkare för att reda ut vad det är som kivar med mig. Har jag bara en brist på något eller är där en bakomliggande sjukdom. Ja det återstår att se. Tur man har sin familj som ger glädje till sådana här stunder. :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards