gunillasbusfamilj

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2017

vi kämpar vidare

Av Gunilla Zellman - 11 oktober 2017 18:56

*suck* tycker alla mina inlägg handlar om att jag kämpar med något hela tiden just nu. Jag är tyvärr inne i en period där allt känns kämpigt. Jag slåss mentalt samtidigt som jag måste vara närvarande. Jag slåss med känslor på jobbet, sen slåss jag med känslor hemma. Det är tufft men jag har gett mig tusan på att jag ska klara av detta också. 


Idag ringde jag barn och ungdomsmottagningen för barn upp till 18 när det gäller allergier. Så jag kan få citronsyrafria mediciner till elvira. Läkaren vi hade skrev ut mediciner med citronsyra men då vi har sett att hon får ont i magen när hon får i sig citronsyra så vill vi inte ge henne det. I våras fick hon medicin mot sin pollenallergi som hade citronsyra i sig och det gjorde att det blev för mycket för hennes stackars mage och sen blev det utslag efter det. Ni förstår att se min dotter så dålig var inte skoj. Sen att inte bli trodd av läkarna ja det är inte lätt det heller utan jag måste hela tiden stånga mig blå innan jag får de till att lyssna. Sen måste jag stånga mig blå för att få de till at förstå hur elvira reagerar på vad för mat som hon kan äta när det gäller korsallergier.  Som sagt jag stångar mig blå just nu, men vad gör man inte för sin familj. Så för att slappna av pysslar jag nu med lite olika saker så jag kan slappna av vilket jag gör när jag pysslar. Det är underbart att pyssla ska ni veta. =) Vill ni se vad jag gör för pyssel får ni kommentera detta inlägg så kan jag lägga upp det.


det positiva idag var att jag fick ny telefontid till läkare i morgon som dessutom var kunnig inom astma och allergier. sen att eftermiddagen på jobbet faktiskt blev väldigt lugn. det tredje positiva idag var att jag kom hem till en glad familj som hälsade glatt Hej när jag kom hem då känns det bra. ta hand om er där ute. kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Zellman - 7 april 2019 00:02

Fy i natt vaknade jag av en mardröm. Min andra bror rycktes ifrån mig i min dröm. Det gör så.jävla ont. Och rädslan över att de kanske försvinner. Ja den är hemsk. Har drömt att en av mina systrar också försvinner ifrån mig. Nu hoppas jag att jag sli...

Av Gunilla Zellman - 5 februari 2019 17:33

Idag är det tungt. I somras somnade 2 människor in som fanns i mitt liv. Min svärfar och min ena bror. Idag är en dag då sorgen kommer ifatt mig en sväng och jag inser att de verkligen är borta. Det gör ont. Det är tyvärr livets gång att folk ska läm...

Av Gunilla Zellman - 4 november 2018 14:45

Japp jag erkänner. Jag är beroende av min mobil. Och det värsta är att jag bara slö tittar jag gör inget vettigt ens. Så nu får jag skärpa mig ännu mer. Denna veckan klarade jag målet - att bara vara på telefonen 1.5h på dagen - 1 gång och det var i ...

Av Gunilla Zellman - 21 oktober 2018 22:58

Japp jag funderar på mycket just nu. Men en sak som fungerar för att få hjärnan att slappna av är faktiskt att skriva av mig. Jag vet inte om det är någon som ens läser min blogg men då har jag ett sätt att få utlopp av mina tankar och energin som gå...

Av Gunilla Zellman - 20 oktober 2018 23:54

Oj denna blogg är verkligen inte aktiv. Haha.....   Jag funderar på vad jag kan hitta på som gör att jag mår bra. Något där jag träffar folk varje vecka. jag är med i Joyvoice denna terminen med. Men nånstans inom mig är det inte det riktigt som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards