gunillasbusfamilj

Alla inlägg under april 2014

Av Gunilla Zellman - 27 april 2014 20:20

Såg att det var en månad sen jag skrev här. Just nu njuter jag av aallt som kommer i min väg. Finner det som är positivt i allt oavsett vad som händer. Det känns så himla skönt. Förkylningen jag hade i en månad, släppte till sist. Då kom rastlösheten krypandes i kroppen men det är väck nu. Fast skam den som ger sig nu ska jag börja träna sakta men säkert igen.

Jag har varit på ullared så kläder har elvira nu. Eventuellt behöver hon någon ny sommarsko. :) allt annat bör jag ha annars. :)

Sen var jag på humörträning och fick mig en massa redskap som gör att humöret kan hållas på topp hela tiden. Kroppen hur man går och står gör mycket för vilket humör man har. Sträck på er och känn hur ni mår lite bättre. Det som var det bästa som folk tycker jag är knäpp i huvudet när jag gör var något som han kallade 3T (turbo, toppen och det sista hann jag inte skriva ner.) man skulle göra höga ljud hastiga rörelser och sträcka på sig i 19 sekunder. Folk blir lite skrämda när man gör det men oj vad det kan lätta upp humöret. :)
fokus. Fokusera på att finna positivt i allt så ger det mer.
Språket. Välj glada härliga ord och ni har mycket att glädjas över. :)
Attityd. En positiv attityd och ni kan klara allt. Han pratade om en person som höll på och dö och skulle troligtvis inte överleva operationen, men han sa till dem att han hade bestämt sig för att överleva så han ville bli opererad som så. Vilket dem gjorde och han överlevde. Lite extrem historia menden sa mmycket trots allt. Positiv attityd och man kommer långt.
Ja det var lite av vad som han gick igenom. Personen heter Jesper caron hans hemsida www.jespercaron.se

idag var jag och elvira iväg tillsammans med min vän och hennes dotter till en kollega till oss och grilla och kollade in hur dem bodde. Dem har kossor ovh dem var elvira inne och klappa hon och den andra tjejen åkte en runda med kollegans man i en av traktorerna. Snacka om att töserna var saliga. :)

Imorgon är det jobb och fullrulle igen. 4 dagars arbetsvecka för mig och elvira men 5 för fredrik som ska jobba extra torsdag och fredag.
Japp det var allt för denna gången. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards