gunillasbusfamilj

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

1,5 vecka kvar att jobba. (Långt inlägg)

Av Gunilla Zellman - 17 maj 2010 18:28

Så där ja, nästa vecka går man på sina 2 veckors semester som man ska ha innan bebisen är beräknad. vilket innebär att jag har 7 arbetsdagar kvar att utföra. Det känns riktigt bra. Ser faktiskt fram emot att få gå hemma de 2 veckorna. Sen vet man aldrig vad som händer om jag kommer att gå över i tid eller vad. Det värsta hade ju varit om jag måste gå över 3 veckor som man kan göra idag. *suck* Men jag hoppas jag kommer någon enstaka dag innan beräknat. *haha* Även om jag skulle vilja få den på dagen, eftersom hämnden är ljuv. Eller hur Veronica?! =) Bebisen mår annars väldigt bra. Jag har bra blodtryck 134/79, fosterljudet låg på 148. Så det ligger där det ska. =)


Frågade barnmorskan iddag om jag behövde oroa mig för någon jättebebis men hon trodde inte det, eftersom magen min pekar rakt fram bara. Vilket kändes väldigt bra. =)


Nu i helgen som var så var vi uppe och hälsade på Camilla, Niclas, Vilma, Mysan och musse. Det var mysigt. Fick mysa lite med Vilma. Trodde inte hon skulle vara så liten som hon var. Så jag blev lite paff. *hehe* Fredrik fick övningsköra barnvagn när vi var ute och gick. Vilket innebar att Camilla och Niclas fick tid för sig själva och gick och höll i handen med mera. Dem tyckte det var skönt. och fredrik var helt lycklig som fick köra barnvagn. *skrattar*


I veckan är det andra föräldraträffen utav 3. Denna gången ska det handla om amning och lite sånt. Det är faktiskt bra att gå den där föräldraträffsgruppen. Även om man hör mycket från folk som har erfarenhet så kan man bilda sig en egen uppfattning med hjälp av rätt fakta om man säger så. =) Happ det var nog allt. Ha det super duper!

 
 
Ingen bild

veronica

18 maj 2010 07:48

Nää jag tycker nog du kan gå över som både jag och Camilla fått göra :P Du får passa på att vila när du är ledig innan bebisen kommer man vet ju aldrig när de små bestämmer sig för att titta ut =)

 
Ingen bild

Gunilla

18 maj 2010 18:45

hahahaha det tycker inte jag. Får ju störst bebis ändå så. =) Hehe om jag kommer att göra... kommer att försöka sova länge på morgnarna det är nog det som kommer kännas bäst. =)

 
Ingen bild

camilla

19 maj 2010 10:06

förbered dig för att gå över, för de gör ju nästan alla :)

så liten va hon väl inte? hehe då skulle du se henne för 3 veckor sen, DÅ va hon liten! jag tycker hon e tung o stor nu :P hehe
det var jätte skönt att ha er här så ni kunde avlasta oss lite :)
och fredrik skötte vagnkörandet perfekt! hehe

 
Ingen bild

veronica

19 maj 2010 13:15

Du slipper väl gå över tiden hoppas jag så du inte får en mega bebis :P Läste om en som fick en på nästan 6kg och var 62cm lång så jag tror du ligger i lä då :P Du kan ju hoppas att det är mycket fostervatten ^^ Låter klokt att du passa på att sova länge på morgnarna för de kommer du inte få göra så mycket sen.(om du inte får en sömntuta till unge :P)

 
Ingen bild

Gunilla

19 maj 2010 18:11

Camilla: Jag hoppas jag slipper gå över tiden men det är som du säger alla gör ju det idag. =)
Jag tyckte hon var jätteliten... Inte var väl hon tung tyckte hon vägde ju inget... O så himla söt. =) Hehe Ja det var skoj och få träffa er igen. Har saknat och åka upp och bara umgås med dig. =)

Veronica: Jag hoppas det är mycket fostervatten men man vet ju aldrig. Tradigt om det skulle visa sig att ajg har bamsing till unge i magen. Då börjar jag nog fundera på om jag kommer att skaffa fler sen. Vill ju egentligen ha 1 till efter denna. Japp det tänker jag göra ta ut sovemorgon tänker mysa varje morgon så jag kan roa mig med annat. HOppas på att jag får en sömntuta till unge. Brås den på sin far så får jag en sömntuta till unge. *skrattar'

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Zellman - 7 april 2019 00:02

Fy i natt vaknade jag av en mardröm. Min andra bror rycktes ifrån mig i min dröm. Det gör så.jävla ont. Och rädslan över att de kanske försvinner. Ja den är hemsk. Har drömt att en av mina systrar också försvinner ifrån mig. Nu hoppas jag att jag sli...

Av Gunilla Zellman - 5 februari 2019 17:33

Idag är det tungt. I somras somnade 2 människor in som fanns i mitt liv. Min svärfar och min ena bror. Idag är en dag då sorgen kommer ifatt mig en sväng och jag inser att de verkligen är borta. Det gör ont. Det är tyvärr livets gång att folk ska läm...

Av Gunilla Zellman - 4 november 2018 14:45

Japp jag erkänner. Jag är beroende av min mobil. Och det värsta är att jag bara slö tittar jag gör inget vettigt ens. Så nu får jag skärpa mig ännu mer. Denna veckan klarade jag målet - att bara vara på telefonen 1.5h på dagen - 1 gång och det var i ...

Av Gunilla Zellman - 21 oktober 2018 22:58

Japp jag funderar på mycket just nu. Men en sak som fungerar för att få hjärnan att slappna av är faktiskt att skriva av mig. Jag vet inte om det är någon som ens läser min blogg men då har jag ett sätt att få utlopp av mina tankar och energin som gå...

Av Gunilla Zellman - 20 oktober 2018 23:54

Oj denna blogg är verkligen inte aktiv. Haha.....   Jag funderar på vad jag kan hitta på som gör att jag mår bra. Något där jag träffar folk varje vecka. jag är med i Joyvoice denna terminen med. Men nånstans inom mig är det inte det riktigt som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards