gunillasbusfamilj

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Eksem och antibiotika

Av Gunilla Zellman - 28 mars 2012 20:28

FÖrra helgen blev jag och fredrik less på att elvira kliade sig så fruktansvärt på sina eksem som hon har så vi bestämde att vi skulle ringa vårdcentralen för att få en läkare och titta på det och sen kanske få en remiss till hudläkare,

jag fick tid först i dag onsdag. 1,5 vecka senare. Men är glad att jag fick den läkare jag fick. det var en äldre herre men han visste va han pratade om det såg man och han visst exakt vad för typ av mediciner han ville ge henne som vi skulle pröva. 


Ja ni förstår jag blev hel nöjd. Plus att han tror att elvira har svinkoppsbakterier i såren som hon har kliat upp på handlederna och kinderna så jag har fått antibiotika för det som hon ska ta 1 gång om dagen i 10 dagar.


Nej det känns bra och nu får vi se om dessa salvor hjälper eller skälper. hjälper dem inte så ska vi ringa och be att få remiss det sa han. Jag tackar att jag fick hjälp så var så bra som den var! Är lycklig att jag fått läkare som trott på mig när jag varit inne med elvira. Jo hennes eksem är böjveckseksem som troligtvis är kroniska som lär komma och gå men som han sa att man vill ju hon ska ha det så bra undertiden som dem är framme. japp så är det. Snart dags för logopeden borde få tid i april till maj. Men det vet man aldrig.


I lördags så var vi på busfabriken och elvira tyckte det var jätte spännande. Hon verkligen mös och åkte rutschkana i mängder fast bara den lilla som finns i småbarnshörnan. Men vad gjorde det hon hade ju så roligt! =)


aja det var allt! ha det gott allesammans!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Zellman - 7 april 2019 00:02

Fy i natt vaknade jag av en mardröm. Min andra bror rycktes ifrån mig i min dröm. Det gör så.jävla ont. Och rädslan över att de kanske försvinner. Ja den är hemsk. Har drömt att en av mina systrar också försvinner ifrån mig. Nu hoppas jag att jag sli...

Av Gunilla Zellman - 5 februari 2019 17:33

Idag är det tungt. I somras somnade 2 människor in som fanns i mitt liv. Min svärfar och min ena bror. Idag är en dag då sorgen kommer ifatt mig en sväng och jag inser att de verkligen är borta. Det gör ont. Det är tyvärr livets gång att folk ska läm...

Av Gunilla Zellman - 4 november 2018 14:45

Japp jag erkänner. Jag är beroende av min mobil. Och det värsta är att jag bara slö tittar jag gör inget vettigt ens. Så nu får jag skärpa mig ännu mer. Denna veckan klarade jag målet - att bara vara på telefonen 1.5h på dagen - 1 gång och det var i ...

Av Gunilla Zellman - 21 oktober 2018 22:58

Japp jag funderar på mycket just nu. Men en sak som fungerar för att få hjärnan att slappna av är faktiskt att skriva av mig. Jag vet inte om det är någon som ens läser min blogg men då har jag ett sätt att få utlopp av mina tankar och energin som gå...

Av Gunilla Zellman - 20 oktober 2018 23:54

Oj denna blogg är verkligen inte aktiv. Haha.....   Jag funderar på vad jag kan hitta på som gör att jag mår bra. Något där jag träffar folk varje vecka. jag är med i Joyvoice denna terminen med. Men nånstans inom mig är det inte det riktigt som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards