gunillasbusfamilj

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Logopeden och förkylning

Av Gunilla Zellman - 24 april 2012 21:07

Japp idag så var vi hos logopeden och elvira ligger där hon ska. Hon är inte före och är inte efter. Det som inte var okej var uttalet hon hade på vissa ord men det kommer hon har 2 år på sig och få till det så det ska vi nog kunna få till. Logopeden kände också att vi inte behövde träffa henne förrän vid 3år när vi skulle ner till malmö på konsultationsmöte om jag förstod det rätt. dem ska då prata om det behövs göras något vid hennes gom för att den inte hängt med i växten.


Elvira har i alla fall t:ljudet och p:ljudet vilket var det allra viktigaste just nu för henne. Elvira tyckte det var roligt och komma in hos logopeden hon trivdes direkt och ville sätta fart direkt med ett pussel som logopeden hade framme. 


Just nu är hon åter igen megaförkyld vilket innebär att hon har varit hemma 2 dagar från förskolan det var bara 2 veckor sedan senast. Tradigt som attan men inte så konstigt med tanke på att hon sover inomhus med alla baciller som sprids där. Inte mycket jag kan göra förutom att säga till att jag vill att hon ska sova utomhus igen. men får se låter det gå ett tag till. e lite rädd att hon inte sover så länge som hon borde göra inomhus heller för de thar hon aldrig gjort när hon har sovit middag inomhus. aja ska på utvecklingssamtal i veckan så får ta upp det då.


annars har vi det bra. Vi är på väg och få en massa grejor som händer samtidigt så nu gäller det ta och en sak i taget så ska det nog gå vägen. =)


hehehe hoppas det inte var för rörigt nu syrran! *s*


 
 
Maria

Maria

9 juni 2012 23:38

Härligt att det gick bra hos logopeden!
(Sent, men iallafall)

Hoppas allt är bra med er annars! :)
Kram

http://www.snyggingen.blogg.se

Gunilla Zellman

10 juni 2012 19:58

Japp kändes jättebra! Hehe Det är lugnt! =)

Japp annars e det bra nu. Dock kivar hennes eksem med henne. Men annars e det. =) HOppas allt e bra med dig med! kram

 
Maria

Maria

10 juni 2012 21:08

Usch då, det lät inte härligt med eksem :(

Sv: Tack så jätte mycket för din kommentar!!!
jo, det känns verkligen bra att få ha en logoped som man trivs med. Det är väldigt viktigt tycker jag!

Kram :)

http://snyggingen.blogg.se

Gunilla Zellman

11 juni 2012 16:22

Nej det är verkligen inte skoj men nu verkar det som att vi fått kontroll på det en sväng...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Zellman - 7 april 2019 00:02

Fy i natt vaknade jag av en mardröm. Min andra bror rycktes ifrån mig i min dröm. Det gör så.jävla ont. Och rädslan över att de kanske försvinner. Ja den är hemsk. Har drömt att en av mina systrar också försvinner ifrån mig. Nu hoppas jag att jag sli...

Av Gunilla Zellman - 5 februari 2019 17:33

Idag är det tungt. I somras somnade 2 människor in som fanns i mitt liv. Min svärfar och min ena bror. Idag är en dag då sorgen kommer ifatt mig en sväng och jag inser att de verkligen är borta. Det gör ont. Det är tyvärr livets gång att folk ska läm...

Av Gunilla Zellman - 4 november 2018 14:45

Japp jag erkänner. Jag är beroende av min mobil. Och det värsta är att jag bara slö tittar jag gör inget vettigt ens. Så nu får jag skärpa mig ännu mer. Denna veckan klarade jag målet - att bara vara på telefonen 1.5h på dagen - 1 gång och det var i ...

Av Gunilla Zellman - 21 oktober 2018 22:58

Japp jag funderar på mycket just nu. Men en sak som fungerar för att få hjärnan att slappna av är faktiskt att skriva av mig. Jag vet inte om det är någon som ens läser min blogg men då har jag ett sätt att få utlopp av mina tankar och energin som gå...

Av Gunilla Zellman - 20 oktober 2018 23:54

Oj denna blogg är verkligen inte aktiv. Haha.....   Jag funderar på vad jag kan hitta på som gör att jag mår bra. Något där jag träffar folk varje vecka. jag är med i Joyvoice denna terminen med. Men nånstans inom mig är det inte det riktigt som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards