gunillasbusfamilj

Alla inlägg den 21 mars 2014

Av Gunilla Zellman - 21 mars 2014 02:49

Japp jag har gett mig in på en situation jag aldrig trodde jag skulle vilja. Jag har gett mig in i facket för att se om det är något för mig! Jag vet faktiskt inte. Var på möte igår och då träffade jag även ombudet som är för perstorp från vår region. Snacka om att jag kände mig liten när jag får höra att vissa saker inom min verksamhet skall jag ej göra. Vi skall finnas för barnen punkt slut. Det håller jag med om. Men om jag inte kan bevisa för mina kollegor var det står i våra kollektivavtal att vi ej får vara i köket pga att är vi där kan arbetsgivaren ge oss en tjänst i köket och vi kan då inte säga nej för vi har redan visat att vi inte bryr oss om vårt kollektivavtal. Plus lite annat. Ja detta är tufft men jag ger mig inte. Jag ska ha bevis på det hela så dem inte kan trycka ner mig :) och där kom det. Jag vill vara med i facket och slåss för en bra arbetsmiljö!! :)

sorry var bara tvungen att svamla av mig. Nu ska jag försöka sova igen. Efter att blivit väckt av en uppstudsande fredrik pga att någon sköt raketer för en timme sen. *suck*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards