gunillasbusfamilj

Direktlänk till inlägg 22 september 2016

Att lära känna sig själv!

Av Gunilla Zellman - 22 september 2016 20:06

Efterhand som åren går så lär man känna sig själv rätt så rejält. Överallt hör man att man ska undvika att bli stressad mm. finna lugnet i vardagen och bara njuta av livet. Det är inte alltid lätt.


Men jag har börjat hitta olika saker som gör mitt liv en glädje. Ja min lilla familj som består av Elvira, Fredrik och Nisse är ju en stor del av min livsglädje. Sen resten av familjen mina föräldrar och syskon och min kära farmor så klart. =)


Det som jag skrev om igår det där att jag trivs bäst när jag får jobba med barnen 1 och 1 insåg jag faktiskt igår och även idag kände det sååå rätt. Det är det jag ska fokusera på. SKita i allt annat och bara fokusera på 1 barn i taget. Men det är inte så lätt när man har 12 ibland fler barn samtidigt. Enda sättet är när man jobbar typ som speciallärare. man har lite mer frihet då att bara fokusera på ett barn åtgången. Även jobba som assistent kan man göra och då är man också med bara en individ om inte arbetsgivaren är snål och säger att man ska ha minst 1 och då kan dessa ha olika handikapp. Men ja det är nog något sånt man skulle hålla på med. Eller jag vet inte. Jag är så kluven just nu på vad jag vill. haha


Men vår familj vi kommer framåt. Nu håller vi på och få ett nytt fläktsystem så vi kan ha köksfläkt och sådant så det blir friskluft i huset. VVS:aren har varit här idag och gjort en del och ska komma i morgon igen och göra klart det sista.


Elvira har börjat på skridskoskola och tycker det är jätteroligt. Det tränar hon 1 - 2 gånger i veckan beroende på om hon har bad eller ej i skolan för hon har simskola också 1 dag i veckan och skolans simundervisning ligger på samma veckodag som hennes simskola så för hennes eksems skull har vi sagt att då tar vi skridskoskola 2 gånger den veckan.


Annars rullar allt på som det ska. ha det gott nu ska jag mysa med fredrik och titta på idol!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Zellman - 7 april 2019 00:02

Fy i natt vaknade jag av en mardröm. Min andra bror rycktes ifrån mig i min dröm. Det gör så.jävla ont. Och rädslan över att de kanske försvinner. Ja den är hemsk. Har drömt att en av mina systrar också försvinner ifrån mig. Nu hoppas jag att jag sli...

Av Gunilla Zellman - 5 februari 2019 17:33

Idag är det tungt. I somras somnade 2 människor in som fanns i mitt liv. Min svärfar och min ena bror. Idag är en dag då sorgen kommer ifatt mig en sväng och jag inser att de verkligen är borta. Det gör ont. Det är tyvärr livets gång att folk ska läm...

Av Gunilla Zellman - 4 november 2018 14:45

Japp jag erkänner. Jag är beroende av min mobil. Och det värsta är att jag bara slö tittar jag gör inget vettigt ens. Så nu får jag skärpa mig ännu mer. Denna veckan klarade jag målet - att bara vara på telefonen 1.5h på dagen - 1 gång och det var i ...

Av Gunilla Zellman - 21 oktober 2018 22:58

Japp jag funderar på mycket just nu. Men en sak som fungerar för att få hjärnan att slappna av är faktiskt att skriva av mig. Jag vet inte om det är någon som ens läser min blogg men då har jag ett sätt att få utlopp av mina tankar och energin som gå...

Av Gunilla Zellman - 20 oktober 2018 23:54

Oj denna blogg är verkligen inte aktiv. Haha.....   Jag funderar på vad jag kan hitta på som gör att jag mår bra. Något där jag träffar folk varje vecka. jag är med i Joyvoice denna terminen med. Men nånstans inom mig är det inte det riktigt som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards