gunillasbusfamilj

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Tankar och idéer

Av Gunilla Zellman - 14 januari 2011 14:16

Så där ja då har fredrik börjat jobba igen och jag och elvira har börjat vara hemma själva igen. Lite tradigt men vad gör man inte för att hon ska få det bra. Med tanke på hennes gomspalt så väntar vi på operationen som ska ske när hon är runt 10 månader så påsken i år lär väl bli föstörd detta året. 'suck* I fjor firade vi ju midsommar på BB. Dessutom har jag läst att dessa barnen som har gomspalt gör oftast mindre ljud än andra barn och ja det gör hon tyvärr. visst hon gör ljud i mängder men ändå inte så värst mycket. tror till och med Zack gör mer ljud. Så jag ska försöka göra allt för henne min älskade ängel. När ni träffar henne är det väääldigt viktigt att ni pratar med henne så mycket som möjligt eller ja överhuvudtaget så hon hör oss prata. Hon har i alla fall lite leksaker som hon tycker är skitskoj eller 1 grej är favoriten och det är en sköldpadda som vi har hängt upp på skåpet som vi har i hennes rum och den snurrar man upp och sen snurrar den upp och ner ett tag. Den har vi dessutom döpt till Bibbi, så hör ni oss prata om Bibbi så är det sköldpaddan. Det tycker hon är hur roligt som helst.Hon fick 2 sköldpaddor av Marina och Zofia som vi har döpt till Bobbo och Diddi.  Sen har hon e favoirt sång och det är Quack quack sa den ena lilla grodan......Så även om inte elvira säger någonting är det viktigt att vi säger saker. En sak att tänka på är dock att när hon börjar prata och ni hör ljud så gissa vad det är hon säger och säg det. Men SÄG INTE SOM HON SÄGER utan säg det riktiga ordet i stället. Men katt kan ni säga kise och fågel pippi. ja ni förstår. Stopp-ljuds leksaker har hon i mängder så tack alla för dem. =) Det nog det ja.....


Som sagt ibland undrar jag om det ska bli sorgens år hoppas verkligen inte det. Än så länge har det inte blivit sorgset direkt. Hoppas inte på det.


Tänker på Farfar som kämpar så tappert. =)


RIP älskade Capi! Vet du har det bra i katthimlen.=)


jo vi har varit och hälsat på marina och Zofia för er som inte vet vem dem är så är Zofia en tjej som jag satt barnvakt till när hon var liten och sen har vi hållt kontakten.


Ja och så var jag barnvakt till Zackarias i onsdags gud säger jag bara tur man inte fick tvillingar. Jag hade nog dött. *skrattar* 2 så små barn samtidigt fy... =)Men nu vet jag hur det är och ha två stycken. Fast det är ju tur att när vi skaffar syskon till elvira kommer hon vara mycket större och mer självgående. =)


nej lite bilder sen så...

 
 
Magnus

Magnus

14 januari 2011 18:06

"Dla dla dla bla bla bla" samt något som låter som en veloceraptor är Zacks konstanta tjatande numera. :P

http://sweduck.se

Gunilla Zellman

15 januari 2011 11:27

jo jag vet jag hörde det när han var här helt själv. Då snacka han som bara den. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Zellman - 7 april 2019 00:02

Fy i natt vaknade jag av en mardröm. Min andra bror rycktes ifrån mig i min dröm. Det gör så.jävla ont. Och rädslan över att de kanske försvinner. Ja den är hemsk. Har drömt att en av mina systrar också försvinner ifrån mig. Nu hoppas jag att jag sli...

Av Gunilla Zellman - 5 februari 2019 17:33

Idag är det tungt. I somras somnade 2 människor in som fanns i mitt liv. Min svärfar och min ena bror. Idag är en dag då sorgen kommer ifatt mig en sväng och jag inser att de verkligen är borta. Det gör ont. Det är tyvärr livets gång att folk ska läm...

Av Gunilla Zellman - 4 november 2018 14:45

Japp jag erkänner. Jag är beroende av min mobil. Och det värsta är att jag bara slö tittar jag gör inget vettigt ens. Så nu får jag skärpa mig ännu mer. Denna veckan klarade jag målet - att bara vara på telefonen 1.5h på dagen - 1 gång och det var i ...

Av Gunilla Zellman - 21 oktober 2018 22:58

Japp jag funderar på mycket just nu. Men en sak som fungerar för att få hjärnan att slappna av är faktiskt att skriva av mig. Jag vet inte om det är någon som ens läser min blogg men då har jag ett sätt att få utlopp av mina tankar och energin som gå...

Av Gunilla Zellman - 20 oktober 2018 23:54

Oj denna blogg är verkligen inte aktiv. Haha.....   Jag funderar på vad jag kan hitta på som gör att jag mår bra. Något där jag träffar folk varje vecka. jag är med i Joyvoice denna terminen med. Men nånstans inom mig är det inte det riktigt som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards