gunillasbusfamilj

Alla inlägg under maj 2011

Av Gunilla Zellman - 5 maj 2011 18:26

WOW säger jag bara jag har då aldrig haft en sån underbar dag med elvira. *s* jo det har jag men det har helt underbart och vara iväg bara hon och jag. Känna att jag kunde göra det själv. Så resan upp till syrran kommer bli hur lättt som helst. Känns det som nu i alla fall. =)


ha dagen började med att elvira vaknade redan halv 5 och ville ha mat så hon fick välling sen gick vi in och lade oss i våran säng och hon somnade gott och sov 3 timmar till. Helt underabart jag kände mig hyfsat utvilad och hon var på gott humör. =) sen åt vi frukost packade och for iväg. Ja vi for till busfabriken och vi var inte många där vi var 4 familjer ungefär på hela det stället. Ja ni kan ju tänka er vilka möjligheter för dem barnen som var där och uppleva det stället till max i lugn och ro. Elvira hade hur roligt som helst.  Bilder ja visst ska ni få det. =)


       


Hon hittade en ny rolig grej enligt henne och rida på hästarna som finns där. en karusell och gung tjej? OH ja. Så mina bröder får då allt ställa upp och åka allt vi inte åker med henne i framtiden. 's* Om hon inte får med sig någon kompis som åker samma karuseller. =)


Sen efter vi hade ätit på busfabriken så bar det av till logopeden och räkna med att elvira var duktig där hon pratade till och med lite med logopeden det trodde jag aldrig hon skulle göra men det gjorde hon. logopeden sa också att vi ska fortsätta oc härma hennes joller nu sen när vi hör att det börjar bli ord ska vi säga ordet korrekt men använda oss av barnspråkets ord först för att sen gå över till vuxenspråkets ord som t.ex vovve, kise, ja ni vet allt sånt där. Sen när det blir ord så kan dem få för sig att göra något ljud som absolut inte har med ordet och göra och det kan då bli fel om vi inte förstår vad hon menar. När vi förstår vad hon menar så ska vi se till att säga ordet korrekt så till sist säger hon det korrekt också. ja ni förstår. Som man brukar göra med barn fast vi ska verkligen säga alla typer av ord som hon kan få för sig att se på röra vid ja. Och även alla kroppsdelar ska vi säga när vi tvättar henne med mera. Logopeden tyckte i alla fall att elvira var tidig i grovmotoriken men även finmotoriken. Tja jag hade ingen aning med tanke på att hennes kusiner legat lite steget före hela tiden. Så jag har bara tyckt att hon kunnat vad hon skulle kunnat vid läkarkontroller med mera. När vi var färdiga hos logopeden drog vi till sommarstugan.


ställde bilen där och tog vagnen och gick till familjen som vi hade vunnit ett par utebyxor utav. Det var himla bra 79 kronor och byxorna såg inte använda ut. visst lite sletna var dem ju men vilka utebyxor blir inte sletna?? =)


Ja vi har haft en toppen dag jag och elvira. När vi kom hem fick jag i handen 3 lappar med tider för kontroll av hörsel och gomspalt. *suck*ännu mer tider men vad tusan hellre att dem kollar upp det en gång för mycket än att vi ska få problem med våran lilla ängel. =)


ha det super alla. *kram*

Av Gunilla Zellman - 4 maj 2011 12:43




bilder från danmarks turen. Elvira leker på barnenshörna och så är där ett kort på henne och mig när vi var på båten. fast hon var lite uttråkad just då. =) När det gäller djurkorten så är detta bara en bråkdel av alla dem djur vi såg. =)

     

                 


Elvira kladdar som bara den och detta tåler inte fredrikspsyke. =)

 




Videoklippen är att vi försökte fånga när hon gjorde en rolig min men det gick precis.... hahahaha.... älskade goding.



   
 

Av Gunilla Zellman - 3 maj 2011 21:46

Igår drog jag, Elvira, Linus och Markus till danmark för att åka till köpenhamns Zoo. Det var riktigt skoj. Vi såg massor av annorlunda djur i mängder. Lejon, tigrar, rödpanda, flodhästar, leoparder eller geparder. den med prickar var det i alla fall. =) Pingviner, apor, fjärilar, ormar ja och vem vet vad mer. 's* Elvira tyckte det var riktigt skoj ibland fick hon sitta i vagnen och ibland fick hon gå.


Dessutom så tyckte hon att hon skulle testa mina bröders psyke. Så jag satt där bak med henne till helsingborg när vi kom till Helsingör bytte vi chafför och linus satte sig där bak med henne. Det slutade med att hon gallskrek och jag fick sjunga När trollmor har lagt sina elva små troll, bäbä vita lamm, imse vimse spindel, quack quack sa den ena grodan, ja och alla andra låtar jag kunde komma på. Fatta vad less jag var på de låtarna jag tjatade ut.


Men skoj hade vi när vi inte åkte bil. Jo och innan vi skulle åka hem skull elinus tvunget till en öl affär men det var bara det att först så gick vi fel och sen när vi hitta affären då hade den flyttat. och sen när vi äntligen hittade den då var den stängd. Snacka om att jag hade träningsvärk i benen idag. *s* Ja och delvis var det för att när vi hade kommit in i parken så tycket linus och markus att vi skulle upp i ett fågelhus och kan säga som så att det var MÅNGA trappor och bära dessutom på en liten 8 kg:s elvira med dålig kondition så var jag död när jag kom upp. *s* det kommer lite bilder en annan dag. Jag måste lägga in dem på den andra datorn. ha det supe duper! kram 

Av Gunilla Zellman - 1 maj 2011 21:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards