gunillasbusfamilj

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Mina kära vänner. =)

Av Gunilla Zellman - 14 juni 2011 22:56

Mina kära vänner! 

haha nu vet jag inte vad jag ska skriva. *s*

Nej men allvarligt. Att det kan hända en massa saker samtidigt är ganska sjukt. En tjej här på våran gård tycker det är väääääldigt roligt med barn. Och hon vill bli "dagsifröken" när hon blir stor. Hon älskar när hon får vara med elvira men samtidigt känner hon sig väldigt trygg hos oss och vill bara vara här också. MEn som fredrik sa tidigare i dag att det är nog en fas som hon går igenom just nu. Ja kanske det. Men vem vet... Kan känna igen mig väääldigt mycket i henne när jag var liten. Jag älskade också små barn ville jämt och ständigt passa dem. Det var speciellt ett barn som hette Zofia henne har jag idag fortfarande kontakt med. Det är ganska roligt. satt barnvakt till henne i mängder när hon var liten. Fick så bra kontakt så idag är det mina vänner. =) Vet även våra gamla grannar som bodde mitt emot oss Malin och Ulrika deras mor titti sa att tack vare att jag alltid var med de mindre barnen och hittade på saker vågade hon skicka iväg hennes töser till kojan och klockarskogens förskolas gård där vi lekte när förskolan hade stängt. Ja man kände sig ganska så stolt när man fick höra det. =) 


Annars då jo tittar på serier bones säsong på 3:an tror jag det var slutade nu med att hon huvudinnehavaren var gravid. Och Hodgins och hans tjej fick deras barn. ja snacka om att jag blev sugen på att skaffa ett barn till. Vad som behövs för det. ja det är en större lägenhet och lite mer pengar. Japp och så måste jag övertala fredrik också men det är nog ganska så lätt och göra. Han ska ju börja träna igen 5 dagar i veckan till sist sa han. vilket innebär att han tränar mer eller mindre alltid igen. vilket innebär jag ser inte röken av honom. Men jag sa till honom attt bara jag får min torsdag där jag tränar för mig själv så helt okej och han kanske inte kan träna alltid efter jobbet för det kan hända att han måste hämta elvira från förskolan.


Japp vi har fått plats på Nalle puhs förskola avdelning ior. Där släkten jobbar, Så det känns suveränt. =) ja allti känns bra just nu. Bara elviras öra blir bra... HOn har fortfarande krångel med höger öra. men känns som att det kommer att fixa sig. Det har det alltid gjort, så varför ska det inte göra det nu då. Tror man att det löser så gör det det också. =)


aja nu rabbla jag en massa bara så ha det gott. 


kram

 
 
Ingen bild

camilla

15 juni 2011 19:47

Bara man håller sig positiv så går allt! Elviras öra blir snart bra ska du se! Problem är till för att lösas och inte gå och grubbla över!
Skönt att ni fick plats där ni ville! Samma här ju :) Niclas och jag tränar varannan dag, och fredag är INGEN TRÄNING FÖR NÅGON! Sen tränar vi lite på helgerna med fast då har vi ju så mycke mer tid tillsammans ändå :) kramar

Gunilla Zellman

15 juni 2011 23:17

Jepp det försöker jag verkligen hålla mig positiv. Som sagt problem är ju till att lösas som du säger. Det kommer gå bra med hennes öra det betvivlar jag inte på.
Jo men du vet fredrik tränar så ininorden och sen sk adå allt hänga upp sig på det. Men får det honom att må bra så ska han få göra det. Jag ovh elvira drar på äventyr så får han hänga med om han vill eller ej jag skiter i vilket. Han brukar ju oftast vilja hänga med så. kram

 
Sofie

Sofie

18 juni 2011 20:26

Kul att du läser min blogg. Barnkammarböckerna är fina, sådana vill jag också ha när jag får barn. Ska du skola in Elvira? När börjar du arbeta?

Kram.

http://www.amandaalexander.blogg.se

Gunilla Zellman

19 juni 2011 19:35

Ja jag tycker det är roligt och följa din blogg. =) Ja visst är dem. Kan varmt rekommendera dem. =) Japp det är jag som kommer att skola in Elvira. Jag börjar jobba den 29 augusti.

 
Ingen bild

Emma

19 juni 2011 21:03

Hej!

Skoj o läsa lite hos er:)
Klart att Elviras öra kommer bli bra!
Va skoj att ni fått plats på Ior, Albin går där. Vi trivs super o barnen oxå!
Visst har året gått fort!? Snart dags för dig att börja jobba..vet du själv var du ska vara?
Hoppas ni mår bra annars! KRAM

Gunilla Zellman

20 juni 2011 13:42

Hehe tack tack! Jepp visst är det. Såg honom när vi hälsade på jag och elvira. =) Förstår att ni trivs det lär jag nog också göra. =) Ja om det har. I höstas tänkte jag tar aldrig det här slut men vips nu ska man snart börja jobba igen. Jepp jag vet var jag själv ska vara jag ska vara på Rosenhills förskola avdelning nyponet och jag har och göra det vill jag lova. =) Men det ska nog blir andra bular oam jag får bestämma. =)

ja då annars är allt bara bra med oss! hoppas allt e bra med er med! kram

 
Ingen bild

Emma

20 juni 2011 19:27

Hihi så du kände igen den lilla huliganen!? Ja, vi tycker det funkar bra där. Skoj där kommer ngn som man vet vem är, haha! Många som har barn e ngn i vår ålder men inte så många o sen e det äldre o yngre o hitflyttade!
Ok, skönt du vet var du ska vara. Hihi ja bara gör vad du tycker är rätt:)
Tack allt e bra med oss oxå, mindre roligt väder. Hoppas det blir mer sommar i år! Kram

Gunilla Zellman

21 juni 2011 12:17

Hihi japp jag gjorde det. =) Jo kan tänka mig att det är en salig blandning som har barn där. Men det är alltid roligt om man känner någon redan. =)
Jepp det är skönt och veta var man ska vara och det är ett roligt arbetslag så det ska nog inte bli för mycket arbete för mig men man vet aldrig. =)
Ja jag hoppas verkligen vi får mer sommar! det är inet skoj om det ska vara så här resten av sommaren. kram

 
Ingen bild

Emma

22 juni 2011 20:59

Haha skönt om du slipper jobba för mkt ju:) Du e rolig du!
Ja verkligen sommar vill vi ha! Trist med detta väder! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Zellman - 7 april 2019 00:02

Fy i natt vaknade jag av en mardröm. Min andra bror rycktes ifrån mig i min dröm. Det gör så.jävla ont. Och rädslan över att de kanske försvinner. Ja den är hemsk. Har drömt att en av mina systrar också försvinner ifrån mig. Nu hoppas jag att jag sli...

Av Gunilla Zellman - 5 februari 2019 17:33

Idag är det tungt. I somras somnade 2 människor in som fanns i mitt liv. Min svärfar och min ena bror. Idag är en dag då sorgen kommer ifatt mig en sväng och jag inser att de verkligen är borta. Det gör ont. Det är tyvärr livets gång att folk ska läm...

Av Gunilla Zellman - 4 november 2018 14:45

Japp jag erkänner. Jag är beroende av min mobil. Och det värsta är att jag bara slö tittar jag gör inget vettigt ens. Så nu får jag skärpa mig ännu mer. Denna veckan klarade jag målet - att bara vara på telefonen 1.5h på dagen - 1 gång och det var i ...

Av Gunilla Zellman - 21 oktober 2018 22:58

Japp jag funderar på mycket just nu. Men en sak som fungerar för att få hjärnan att slappna av är faktiskt att skriva av mig. Jag vet inte om det är någon som ens läser min blogg men då har jag ett sätt att få utlopp av mina tankar och energin som gå...

Av Gunilla Zellman - 20 oktober 2018 23:54

Oj denna blogg är verkligen inte aktiv. Haha.....   Jag funderar på vad jag kan hitta på som gör att jag mår bra. Något där jag träffar folk varje vecka. jag är med i Joyvoice denna terminen med. Men nånstans inom mig är det inte det riktigt som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards