gunillasbusfamilj

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Gunilla Zellman - 8 mars 2011 22:35

Jag har länge funderat på om det är verkligen inom förskolan jag ska jobba. Så mycket som att jag vill jobba med barn det har jag kommit fram till. Men jag vet inte om det är i förskolansvärld. Alltså jag funderar på om jag någonsin ska kunna hitta platsen där jag ska finnas där jag ska få lov att vara mig få utlopp för alla mina idéer och sådant. Nu tänker ni men gunilla ge dig nu för tusan du vet att du ska jobba med barn hur svårt kan det va. Ja men så långt vet jag men sen vet jag inte längre. jag har funderat många gånger på att man borde ha en rehabiliteringsförskola men det är ändå inte det jag vill heller. jag skkullve vilja hjälpa barn på ett sätt som gör mig och barnen tillfredställda. Hur har jag ingen aning om. barn idag behöver nånting som jag vet inte. Dem behöver absolut ingen stress men dem behöver rutiner i mängder. Märker bara det på min dotter hur bra hon mår av att man har rutiner.  


Typ så här skulle jag vilja att förskolan var. man har dagar med olika pedagogiska grejor. Säg måndag så har man fri lek

Tisdag utedag

onsdag, Pysseldag

Torsdag rörelsedag

Fredag sång och enorm mys på hög nivå.


Då innebär detta att man har dessa grejor hela dagen. Alltså säg från frukost till middag. Sen kan jag anse att barnen måste få lov och leka fritt resten av dagen. viktigt att vara ute också men man kan ju göra dessa saker utomhus också. Det gäller bara komma på idéer och det har jag många. =)


ja ni förstår nog hur jag tänker. men vilken förskola skulle vilja jobba så det är ju som många uttrycker sig av pedagogerna "jobbigt och behöva ha framme dem sakerna hela tiden." Idag ska allt bara vara så himla icke engagerande för man pallar inget. HALLÅ inte konstigt barnen blir som barnen blir.


jaja det är vad jag funderar på just nu.


kram

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards