gunillasbusfamilj

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Gunilla Zellman - 28 januari 2012 21:48

Ibland finns det låtar som sätter sig i själen på en. Just nu är det Flickan och kråkan av Mikael Wiehe. Speciellt versionen med Timbuktu. Låten får mig att bli så ledsen i min själ. Den får mig och tänka på alla dessa barn som idag far illa av sina föräldrar som är deras trygghet. Det är dem dem litar på men det är dem som skadar dem. Det gör ont i mig när man hör om barn som far illa som inte får komma iväg från dem hemmen och komma till en helt annan trygghet där det inte finns det hemska.


Mikael har också en live version på youtube om låten som handlar om en jude som har ett hopp under andra världskriget att han ska slippa åka till auswitch men som slutar i döden. Det får mig också och tänka på alla dem som fått sitt liv i kras pga krig. Vi får ju till sist in dessa barn som kommer från dessa områden i världen och kommer till sverige i hopp om trygghet. Dessa barn har mycket ilska inom sig. Det är tufft och jobba med såna barn. Men vad gör man inte för alla barn här i världen. 


jag har funnit mitt kall i alla fall. jag ska jobba med barn i hela mitt liv. Ska stötta och finnas utveckla barnen till starka individer som hjälper andra individer till rätt balans. Och det ni är en tuff uppgift att göra.


jaja till något positivt. Var på ullared med Anna Persson och hennes dotter Kindra och hade en helt underbar dag. Handlade massor av kläder till elvira. Så är hel nöjd kan jag säga. Men klart jag åker dit i sommar igen och handlar igen. *s* För jag trivs på Ullared. =) Det bästa köpet jag gjorde tyckte jag var att jag fick ett set med jacka och termobyxor till elvira för 129 kronor. Kan ju inte bli bättre. =)  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards