gunillasbusfamilj

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Gunilla Zellman - 18 oktober 2011 21:44

Jepp eftersom elvira föddes med gomspalt går vi hos logoped så hon får hjälp med sitt språk redan från början. Nu har hon och jag varit där 3 gånger om jag inte minns fel. Kan säga som så att efter hennes födsel så mindes jag inte vilka som jag hade träffat där och logopeden var en av personerna som jag träffade när elvira föddes. Snacka om att jag var helt lost i hjärnan. Japp jag var deprimerad kan jag säga. När man blir totalt snuvad på sin förlossning så kan ni nog förstå hur jag kände mig och sen får reda på att barnet har besvärligheter. ja nu redde vi det galant jag och fredrik det vill jag lova. 


aja nu fick jag det lite bearbetat igen. =)


I alla fall sa logopeden att elvira ligger där hon ska ligga när det gäller hennes utveckling i språket. Och även om hon säger bappa eller babba till pappa så gör det inget för hon säger inte ah ah alltså med svalget i stället för att bygga upp lufttrycket med läpparna. Så vi kämpar vidare. Ska bygga upp lite språklådor till min lilla ängel. Göra dem häftiga och mysiga. som logopeden hade gjort. =) 


En annan sak om elvira så fick jag veta att hon är kompis med alla barnen på sin avdelning hon leker med alla. Hon är som sin mor och far vi känner in oss och sen kan vi umgås med allt och alla. =) Idag springer hon in på avdelningen direkt när vi kommer och kollar vilka som är där sen springer ut till mig och säger hej då (dvs jag får en kram och en puss om jag har tur) sen springer hon in och har absolut inte tid och va med mig sen. =)


snart är det ialla fall ladies night det ska bli vääääldigt roligt. =)


kram

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards