gunillasbusfamilj

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Nu är vi hemma och elvira är på g!

Av Gunilla Zellman - 15 april 2011 21:34

Ja nu så är vi hemma och det börjar bli bra med snäckan men idag har hon krävt 2 ggr alvedon. Men sjuksköterskorna på UMAS sa till mig att ge henne alvedon om hon verkade ha ont. så det gjorde jag. Och det måste jag säga att hon blir sitt vanliga ja då. vilket är riktigt skönt. =) Idag var det riktigt fint väder så både hon och nisse ville ut redan på förmiddagen så vi ddrog ut då. Elvira fick sina utelksaker med sig och vi fyllde hennes vattenkanna så hon kunde vattna lite där ute och det var superskoj. HOn kom underfund med ganska snabbt hur man fyllde kannan så det var ju skoj och slabba med vatten. Den lilla galningen. Det kommer bilder på det i morgon tror jag minsann. =) Vi tog en hel del bilder på det. Sen fick hon sova som vanligt efter middag men blev väckt förtidigt av några som var utanför och lekte. Inte så mycket och göra åt det. Vi fixade det med att vi gick en runda sen på kvällen och elvira somnade till sist och sov en stund.


Jo och sen har vi fått tid till Logopeden ska iväg till henne den 5 maj och se vad hon har och säga. =)


Usch kom underfund med att snart är det dags att börja jobba igen. Samtidigt som jag tycker det ska bli skoj så tycker jag att det är läskigt också, jag ska ju som syrran skrev lämna bort min älskade ängel för att kunna jobba själv med andra barn. Knäppt men så är det ju. Men det kommer nog gå bra bara hon hamnar på en bra förskola. =/ 


Jo hon har somnat utan nappen nu varje natt sen operationen fatta vad skönt. Vi har sagt att vi tänker kämpa med det ett tag till går det inte så får vi väl gå tillbaka till att hon får napp men skam den som ger sig. =)


Imorgon får elvira börja äta mjuka saker som vittbröd och så. Det ska bli skönt för hon vill så gärna ha av oss. Så snart kan hon det igen. =)


Just nu väntar jag på hörseltesttid i helsingborg för att kolla så rören i hennes öron läkt så det ska.


ha det super duper alla. nästa vecka kommer syster yster ner igen. SKoj skoj! och så ska jag nog träffa lite vänner också. Elvira tyckte det var skitskoj att träffa markus idag hon busade så in i norden med honom. Helt galen var hon. =)


ha det super igen! *s*

 
 
Sofie

Sofie

16 april 2011 14:46

Vad skönt att läsa att allt gått bra med lilla Elvira. Hur gammal är hon nu? När börjar du jobba?

Kul att du läst min blogg. Ja, vi har en del mossa i gräsmattan, men nu har den börjat växa och börjar bli riktigt grön och fin.

Kram.

http://www.amandaalexander.blogg.se

Gunilla Zellman

17 april 2011 10:57

hon är om en vecka 10 månader. Jag ska börja jobba den 29 augusti.

Hehe vad härligt sambon han kämpar med våran lilla gräsmatta vart eviga år. Ska ta kort på det så får du se.... =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Zellman - 7 april 2019 00:02

Fy i natt vaknade jag av en mardröm. Min andra bror rycktes ifrån mig i min dröm. Det gör så.jävla ont. Och rädslan över att de kanske försvinner. Ja den är hemsk. Har drömt att en av mina systrar också försvinner ifrån mig. Nu hoppas jag att jag sli...

Av Gunilla Zellman - 5 februari 2019 17:33

Idag är det tungt. I somras somnade 2 människor in som fanns i mitt liv. Min svärfar och min ena bror. Idag är en dag då sorgen kommer ifatt mig en sväng och jag inser att de verkligen är borta. Det gör ont. Det är tyvärr livets gång att folk ska läm...

Av Gunilla Zellman - 4 november 2018 14:45

Japp jag erkänner. Jag är beroende av min mobil. Och det värsta är att jag bara slö tittar jag gör inget vettigt ens. Så nu får jag skärpa mig ännu mer. Denna veckan klarade jag målet - att bara vara på telefonen 1.5h på dagen - 1 gång och det var i ...

Av Gunilla Zellman - 21 oktober 2018 22:58

Japp jag funderar på mycket just nu. Men en sak som fungerar för att få hjärnan att slappna av är faktiskt att skriva av mig. Jag vet inte om det är någon som ens läser min blogg men då har jag ett sätt att få utlopp av mina tankar och energin som gå...

Av Gunilla Zellman - 20 oktober 2018 23:54

Oj denna blogg är verkligen inte aktiv. Haha.....   Jag funderar på vad jag kan hitta på som gör att jag mår bra. Något där jag träffar folk varje vecka. jag är med i Joyvoice denna terminen med. Men nånstans inom mig är det inte det riktigt som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards