gunillasbusfamilj

Alla inlägg den 6 april 2015

Av Gunilla Zellman - 6 april 2015 18:38

Oj vad jag längtar till helgen redan. Vi ska njuta av olika ting bla. På söndagen ska jag iväg till ullared! Och det ska bli skit skoj. Behöver verkligen komma dit insåg jag nu när jag tog och började skriva en lista. Hahaha.....

Denna dagen startade jag med full energi. Så mycket energi att jag kände mig rastlös. Men det gjorde inget jag och elvira begav oss ut och hon tog med sig sin bebis och dockvagn och så trava vi iväg till klockarskogens förskola och lekte på detas gård i över 1 timme. Sen gick vi hem eller trodde jag. Vi stannade i skogen och lekte pirater på en gammal stubbe.

När vi kom hem var vi ute på bakgården och njöt av solen. Elvira lekte med sin pappa och nisse han titta ut en stund han också. Vi bestämde oss för att grilla så det gjorde vi och fick hit markus en stund så han också grilla. :-) jag säger bara det vilken underbar helg vi har haft! Jag har verkligen njutit till fullo! Trots en envis förkylning! ?

Av Gunilla Zellman - 6 april 2015 00:17

Idag har vi varit ute i trädgården och fixat och donat. Det behövs vi var ute i en timme jag och elvira. Fredrik fixade plankor till huset i garaget.

Många gånger stannar jag upp för att blrja tänka på saker, ibland dåliga och ibland bra saker. Oftast när jag tänker negativt brukar jag försöka vända på mina tankar och se vad jag har och vara tacksam för det.

Min älskade lilla familj som består av fredrik, elvira, mig och Nisse. Jag är så otroligt lycklig över att jag har dessa i mitt liv.

Sen har jag ett jobb som jag trivs med. Bara lite besviken över att man alltid ska dra in på personalen. Så det gör att man själv inte orkar jobba 100%. Men annars trivs jag med det jag gör.

Vi har ett underbart hem som sakta och säkert blir superbt. Vi tar en bit i taget.

Jag har underbara vänner som finns i mitt liv. Som jag är så otroligt tacksam för. De är inte många men de som finns i mitt liv betyder mycket.

Ja det är nog det som ligger i mitt hjärta som bäst just nu. Vi har fått ändrade kanaler på tv:n då telia har slutat visa 5:an med flera. En som de har bytat yill är disney channel och de har visat disney filmer nu i helgen 3 varje dag. Idag visade drm skönheten och odjuret. Den är så fin. Den visar att alla människor har en fin inre sida. Du måste bara lära känna människan. Utgå inte bara från det yttre utan lär känna människan inifrån. Ja vi är så snabba på att ha förutfattade meningar om människor innan vi har lärt känna dem. Men frågan är orkar man lära känna varje individ du träffar? Jag har bytt kollegor 1 ca per termin. Jag har tappat hoppet om att jag får ett stabilt arbetslag och får helt enkelt försöka lära känna varje individ som jag behöver jobba med. Vilket jag helt enkelt kommer att hädanefter försöka ha den tanken att jag får lära känna alla. Sen behöver man inte vara nära vänner men det underlättar om man förstår hur personen tänker. Eller??

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards